Gå til innhold

April: Allergisk reaksjon...er så engstelig....

Anbefalte innlegg

Lille var med oss på skogstur i går. Så han fikk et myggstikk i panna. HUsker vagt jeg "klasket" til myggen. Så at det var blitt en god hevelse der da vi la han i går. Han hadde et stikk i tinningen også. Begge var blitt "store" - ca 2 cm i diameter og kanskje 0,5 cm hevelse. I morres var de omtrent det samme. Tenkte ikke mer på det.

Kl. 14 i dag ringte de fra bhg og ville jeg skulle hente han for han hadde hovnet sånn oppp i ansiktet. Jeg ble forskrekket da jge så han, og reiste rett til fastlegen. Han var helt skakk og rar i hele ansiktet. Pannekulen var nå 2-3 cm UT av hodet og ca 15 cm i omkrets - altså dekket den et øye og neover kinet også. Stikket i tinningen på den andre siden hadde fått hele den delen av hodet hans til å ese ut ca 3 cm mot siden, dette ga øret en merkelig vinkel. Hevelsen fortsetter nedover halsen mot kravebenet - også denne synes bakfra. Hodet er nå altså trillrundt på den ene siden og helt skakt fra pannen på den andre. Begge øynene er blitt innsunkne og knipes delvis igjen av hovne "hudpølser". Hun ser hetl syk ut. Han oppfører seg som vanlig, men jeg enster vettet av meg da det fortsatt øker selvom det går sakte.

Var som sagt hos fastlegen ca 1430. der fikk han allergimedisin. Snakket med en venn som er lege nå i kveld og har gitt han kortisontabletter etter det. Er det noen her som har vært borti lignende?

Hilsen en Aprilbaby som engster seg syk før natten.

Stopper det ikke snart???

Fortsetter under...

Lurer litt på hvilken kortison han fikk?? beta-pred eller prednisolon?? Det er som regel det de gir etter allergisk reaksjon.

pHANAMIN er jo et antihistamin og skal hjelpe på hevelsen og kløe.

Fikk gutten din noe adrenalin hos legen? Det gir de som regel om det går utover pusten (at slimhinnene i luftveiene hovner opp)

Send meg en pm om du lurer på noe.. Kan MYE om dette ....

Dette hørtes ekkelt ut ja, tror eg hadde engstet meg veldig selv. Høres lite kjekt ut.

Eg får selv allergisk reaksjon av myggstikk, men aldrig blitt stukket i fjeset. Men når eg blir stukket får eg kjempe hevelser som gutten din, men får eg strikket rett rundt albue eller kne så er det skikkelig ubehaligt å bøye leddene. Og ømt og ubehaglig ellers om eg eller andre er borti det. Eg tar bare allergitablett daglig - men det er mulig det er noe annet for barn.

Hvordan har han det nå stakar? Har det vore ubehaglig for han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...