Gå til innhold

Urinveisinfeksjon:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på legevakten i kveld og gutten min på 18 mnd har fått urinveisinfeksjon. Det er så fælt se på og ikke kunne gjøre noe for han når han tisser (annet enn å trøste)!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 18 mnd har hatt uvi i tre dager nå uten at jeg har skjønt hva det var. Feber og utilpass. Plutselig i dag sa hun "mamma, aua aua" og "off" når hun satt på potta og tissa. Jeg tok en urinstix og hun hadde utslag på blod. Ringte legen og han faksa en resept på antibiotika. Det fine er at når de starter med det blir de fort bra igjen. Jeg ga en paracet til natta, både for feberen og vondten. Hun sover godt nå heldigvis.

God bedring til gutten din!!

Skrevet

takk takk! håper det går over fort ja! begynte på antibiotika i kveld så det er nokk bedre i morgen.

Skrevet

Uff, uvi er så skummelt synes jeg. Jenta vår har hatt det 2 ganger. Første gangen var hun 8mnd, legen sjekka jo alt utenom urinen, fikk antibiotika mot luftveier, den hjalp ikke. Fikk ny antibiotika, den hjalp heller ikke. Etter fem dager med høy feber, så bestemte vi oss å dra på legevakten isteden for legen (han hjalp jo ikke)

Når vi kom dit, så ble vi sendt direkte til sykehuset. Fikk vite av sykehuset at hadde vi ikke kommet den dagen så hadde uvi'en gått i nyrene på henne. Hadde legen bare tatt test med engang, så hadde vi sluppet 3 dager på sykehuset. Den sykdommen er så fæl synes jeg, blitt skikkelig hypokondor, så snart jenta vår får feber eller virker som hun har vondt, så reiser vi til legen med gang med urinprøve. Kjempebra at du fant det ut så fort da...

Skrevet

Var litt tilfeldig at eg oppdaga sammenhengen. han gikk uten bleie ei lita stund, så tissa han på gulvet mens han skreik, han har vert grinete hele dagen. Gla eg ringte legevakten då! han så det hasta med medisin viss gut fikk uvi.Er vist sjelden dei får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...