Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Hvor kjøper jeg det? Spurte etter hva de annbafalte på apoteket til min pike på 17 mnd, og fikk cosmica sin med SF 20, den er seig og ekkel å smøre og ungen er dritsur lenge før hun er ferdig smurt..... Hvor finner jeg SF 40, og hvor ofte må det smøres med den?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Er lissom folfaktor 40 bedre enn solfaktor 20? Eller handler det om hvor ofte man må smøre?
M by M Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 De har vel det på apoteket? Noen matbutikker og parfymeri har også. Jeg har kjøpt sprayflaske til kroppen og roll-on til ansiktet. Da syns hun det er gøy å bli smurt inn og det går akkurat fort nok til at hun ikke blir lei;-)
mammmamia ** Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Nei, solfaktor 40 er ikke bedre enn 20, det er MYE mer skadelige stoffer i den, og er ikke anbefalt, siden det heller ikke beskytter mye bedre, fakta er at faktor 15 tar 95% av all stråling, så mye over det er absolutt ikke nødvendig og bare skadelig for huden til de sarte små :-)
Monstermamma Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Jeg kjøpte Eucerin Jr spray 40 på Alliance Apotek. Dere som vet; hvorfor finnes solfaktor 40 hvis 15 er like bra? Hvor har dere denne info om skadelige stoffer fra?
mammmamia ** Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 De som jobber på apoteket vet hvertfall mye om det, i tillegg står det en del om det på Grønn Hverdag sine sider... Det er bare opp til en viss grense at det er mulig å fremstille solkrem uten skadelige stoffer..! Eucerin sin solkrem gjorde det veldig dårlig i testen i fjor, sjekk det ut på: http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=2794
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Ambre sollaire sin spray er vel sånn midt på treet på begge testene da?
mammmamia ** Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 Ambre Solaire sin har vel ikke vært testet så vidt jeg vet..? Det er hvertfall bare barnesolkremer som er testet da, kjenner ikke til denne, men om du lurer er det bare å sende en mail til Grønn Hverdag, de er kjempehyggelige og svarer på det du lurer på :-)
mai mammaen til to Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 vet ikke helt hvor dere har dette fra eg..men eg har iallefall vært hos hudlege.altså en SPESIALIST når det gjelder slike ting..han sa man SKULLE buke 40-50 på barna/babyer..det var ikke skadelig...men man måtte vaske av solkremmen på kvelden og la huden få lufte seg litt
mammmamia ** Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 Har det fra Grønn Hverdag, også SPESIALISTER på sånn, og fra utallige apotekansatte, leger og helsesøstre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå