Gå til innhold

noen med peiling på blodtrykk??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Målte bt forrige uke,135/81,legen ville gjerne sjekke det på nytt igjen i dag,da ble det sjekket etter jeg hadde ligget ca 10 min,det var da 126/87-er det greit blodtrykk?Har ikke snakket med legen i dag,bare på lab for div blodprøver/urinprøver og som sagt en liten ekstra sjekk av trykket,får nok bedskjed fra legen om det skulle være noe,men lurte bare(og er blodsukker målt ca halv ni iom morgenen etter faste siden klokka 12,greit når det er 5,2??)

 

 

Håper på svar fra noen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

BT på 128/87 er ett bra trykk. Det første du tok var litt høyt, men bare litt. Bl.s. ditt var kjempe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen lege da..så det er sagt. Men etter hva jeg mener er ikke 126/87 høyt, dersom undertrykket kommer over 100 begynner det å bli høyt. Det kommer litt an på alder hva det vil si med høyt blodtrykk, men det er normalt at en 40 åring har høyere både undertrykk og overtrykk enn en 20 åring feks. Men noe ligger i genene også. I min familie er det normalt med det som for andre kan virke som lavt blodtrykk. Jeg er 31 år og har 115/60.

Snakk med legen din på neste kontroll du:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra å høre-er jo tidlig i svangerskapet,utvikla svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap,er vell litt hysterisk med det trykket av den grunn:-)(hadde da bt på stortsett 110/60 helt til siste mnd da det lå på 120-140/90-100...)

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg utviklet også svangerskapsforgiftning i mitt forrige svangerskap. På første kontroll forrige gang hadde jeg 135/85 i blodtrykk. Det perfekte er 120/80. Siden mitt var litt høyere enn perfekt fikk jeg beskjed av legen om å holde meg unna salt mat, lakris o.l for å unngå at blodtrykket steg ytterligere. Blodtrykket var ganske ok i 2. trimester, men inn i 3.trimester begynte det å stige, på slutten var jeg innlagt, og når jeg hadde 180/105 + alle andre tegn på svangerskapsforgiftning ble fødselen satt i gang. Så du kan jo gjerne passe deg litt for salt mat, lakris og sånt? Hjalp jo ikke på meg sist, men jeg skal holde meg unna denne gangen også:-) grøss, jeg som elsker lakris:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde høyt blodtrykk før jeg ble gravid - 130/100 omtrent (en genetisk greie tror jeg, broren min har det også), men fikk det ned til normalen (120/80) vha medisiner. Avtalte med legen å slutte på medisiner ved eventuell graviditet og i uke 6 var det oppe i 130/90. Legen var svært lite bekymret, men jeg skal tilbake om 3 uker. Er veldig spent på hvordan dette vil utvikle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...