Gå til innhold

Når KAN man bruke solkrem, da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden er snart 11 mnd og har begynt å gå. Ikke så lett å holde han i skyggen hele tiden da. Er også ute og går en del med bæremeis. Har Soltak på den, men sola kommer jo inn forfra uansett. Kan jeg bruke solkrem på han og hvilke(t) merke® er i så fall bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg bruker solkrem nå jeg da. Min er 8 mnd, smurte han litt i påska og jeg. D er visst mange som sier man ikke skal smøre barn under 1 år, men helsesøstera jeg går til, sier d motsatte. Og, d er jo ik så lett å unngå skyggen hele tiden, så jeg smører han. Vil ikke han skal bli solbrent, syns d er verre. Men jeg ville hvertfall ikke tatt solkrem med parfyme i.. Jeg bruker "Bamse".

:)

Skrevet

Jeg får vel kjeft av alle nå, men vi har brukt solkrem hele veien+uv-beskyttet solhatt. Kjøpt solkrem på helsekost med fysisk filter. Blir vel litt vanskelig å holde barna unna sola, for får jo stråling tom i skyggen... Og vi har tenkt oss en tur på badestranda i sommer, så hva gjør man da? Nekter barna bading?? Min er 9 mnd.

Skrevet

Man kan bruke solkrem fra de er 6 mnd. Dette har jeg lest i en bok som jeg fikk på sykehuset. Tror den anbefalte solkremen er Eucerin!?

Skrevet

Jeg har hørt at man kan smøre dem fra de er ett år, men når han er straks 11 mnd så vil jeg si at han er ett år..

(er stor forskjell på et spebarn og en på 11 mnd)

Uansett når han beveger seg så mye så har du nok ikke noe valg. Men anbefaler å kjøpe en god krem fra apoteket eller noe slikt. Ikke noe billig-greier fra butkken.

Skrevet

Bor i California, og selv om det er mye sol her, anbefales det å vente med solkrem til barnet er 6mndr. (-men heller solkrem enn solbrent). Etter 6 mndr skal solkrem være greit i følge bøker/leger her i hvert fall. Det ble nevnt i et annet innlegg her at solkremen som nevnes i innlegget over, Eucerin, hadde kommet veldig bra ut i test i Foreldre og barn.

Skrevet

Jeg har hørt fra etter 3 mnd, nå nylig.

De kan bli solbrente i skyggen også, altså.

Skrevet

Det er livsfarlig å bruke solkrem før de er 21 år gamle. Inntil da må du være hjemme med barna, evt kun gå ut om natta...Men husk at de må være i sengs kl 19 likevel...;P

Skrevet

en 11 mnd gammel unge som har begynt å gå....hadde ikke vært i tvil et sekund; SOLKREM...

Skrevet

Hihi...og for all del, gå ikke over veien...det kan komme en bil i det fjerne.

Skrevet

Sist gang testet foreldre og barn solkrem. Der sto det: Spedbarn skal ikke være i direkte sollys, og man bør unngå å smøre dem med solkrem de tre første månedene.Testens vinner var Garnier Ambe solaire Kids spray, faktor 30.

Skrevet

Nå er jeg litt spent.. Hvorfor skal vi ikke smøre babyer med solkrem? Poden min er 4 mnd og jeg har smurt han hver dag når det har vært sol.. Kommer han til å overleve eller har jeg lagt egget nå?????

Skrevet

Ante ikke at det var noen aler på det jeg. Smører han inn uansett :-) 9 mnd og første gang han bruker det :-P

Skrevet

Garnier sin vant testen og Eucerin sin kom på andre plass. Her bruker vi Eucerin fordi at den ikke inneholder parfyme.

Sjarmøren er 9 mnd og jeg smører med solkrem nå. Som flere over sier. Bedre med krem enn en solbrent liten pode. Er vi ute og triller osv så kommer han jo i sola.

Skrevet

Jeg var sikker på at babyer bestandig skulle ha solkrem når det er sol ute, solbrent kan en jo bli i skyggen også....og babyer har jo ekstra sart hud som lett kan bli brent.

Hvorfor skal en ikke bruke solkrem før 6 mnd?

Skrevet

Jeg fødte i oktober, så poden min var jo "stor" når sommeren kom i år...men jeg ville smurt fra tidlig av hvis jeg hadde liten baby nå. Ikke nyfødt...men hvertfall før 3 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...