Gå til innhold

Andre som har opplevd mikrosmå blødninger ?


mia_mor_med_bebi_i_magen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 7+5, var på ul 7+0 da jeg merkel litt blodslim på papiret da jeg var på do (sorry detaljene :/ ) På ul var alt fint og vi så et hjerte som slo. De følgene dagene har jeg hatt etpar dager uten blødning (legen mente det var ikke blødning men vet ikke hva jeg skal kalle det- det er jo blod da selv om det er lite..) og tre dager der jeg merket blodspor. Det er såpass lite at jeg har ikke opplevd at det "renner ut" merker det kun ved toalettbesøk. Jeg får helt angst av dette! Legen sier det er veldig vanlig og er ingen fare dersom jeg ikke har vondt og det ikke er mye. Hun mener at det er små blodkar som kan sprekke da en får mye mer blod i området i denne perioden, men samtidig så ser jeg jo at det er ofte slik en MA starter også :( Er det noen andre som har opplevd slike små blodspor. Har to svangerskap fra før og har ikke opplevd dette i noen av dem.

 

tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 8 uker på vei nå, og har ikke hatt blødninger, men jeg mistet i uke 12 i en MA forrige gang jeg var gravid. Da begynte det med litt brunaktig utflod i to dager. Så begynte det å komme litt mer og litt "ferskt" blod, samtidig med at jeg begynte å få mensmurringer. 4 dagen begynte det å ligne en vanlig menstruasjon. På UL ble det konstatert at det hadde sluttet å vokse rundt uke 6/7. Hadde også vondt i korsryggen i denne perioden.

 

Så lenge du ikke begynner å blø noe mer, så tror jeg du trygt kan stole på legen din. Hvis du fortsetter å småblø så kan du jo kanskje høre om du kan få sjekket på ul igjen en gang senere også? Da blir det sikkert lettere for deg å slappe av.

 

Dette var jo slik jeg opplevde MA'en, det er jo ikke sikkert at den alltid starter slik. Håper det går bra med deg! Lykke til videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan....

jeg har blødd i 15 dager,noen dager mye,andre dager lite....har vært på hele 3 ulpå den tiden og alt er bra.Skjønner du er redd,men det er ikke uvanlig å blø.Har to barn fra før jeg også og ikke opplevd noe slikt .Spør om en ul,det er godt å få en titt.

Lykke til, går bra skal du se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg straks mer avslappet etter å ha lest ditt innlegg + svarene du har fått. Da jeg skulle legge meg i gårkveld hadde det komt litt blod i trusa, og litt på papiret da jeg tørket meg. Var snar til å komme meg til køys, og var bare såvidt jeg turde å gå på do i natt i frykt for hva jeg kom til å se. Da var det bare litt mørkebrun utflod, og den har heldivis minket betraktelig utover dagen. Nå på kvelden er den helt borte. Mine vanlige, (men få) symptom på gravidiet har vært tilstede hele tiden, så jeg håper virkelig at dette skal gå bra.. Gleder oss slik til å få en liten koseklump igjen....

Lykkke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det den første tiden. Kun på str med sytråd. Ble veldig bekymret. Det viste seg at det er fori jeg hadde forliggende morkake. Nå har morkaken flyttet seg oppover, så har ikke hatt det på mange uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde slike "blødninger" som deg, ble helt nervevrak av det, var på ul i uke 13 og alt var bra, blødningene fortsatte ganske lenge på denne måten.. av og på.. nå er jeg i uke 37 og han har det finfint i magen enda han:) legen min sa å at slike sporblødninger er vanlige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svar!

Det var godt og høre at det er som har det slik og. Fikk det helt for med, dette med ma. Det er jo endel som opplever at det og starter med småblødninger og det bekreftet jo hun første som svarte :/ Lurer på om jeg må ringe og spørre om en ultralyd til snart. Var jo på en for 5 dager siden og skal på en om 3 og en halv uke...kanskje jeg bare må vente..er vel begrenset hvor mangen ul jeg kan få..får ekstra god oppfølging da vi mistet i 9. måned sist (dagen etter vi haddevært på ul og de sa at alt var så fint, vi kunne vente etpar dager med og sette i gang :/) Er nok litt derfor og jeg er så nervevrak! Får se, kanskje jeg ringer inn i dag :) takk for svar iallefall, det er betryggende og se at det ikke bare er folk med ma som har slike blødninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...