Gå til innhold

dere som har opplevd MA...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! bare et lite spørsmål :)

Jeg mistet veldig sent i svangerskapet sist (9. måned) og kjenner at dette kommer til å bli et veeeldig nervøst svangerskap :/

Det jeg lurer på er ang MA

Vet jo at du får vondt og blør når du har en sa, men hvordan er det når du har en ma...merker du ingenting? Kan du lissom gå helt til ultralyd i uke 18 før de finner det ut? Hørest så fælt ut å gå og tro at alt er bra, så har gjerne barnet vært dødt i uker og måneder.takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merket at jeg ikke lenger følte meg gravid. Jeg følte meg på en måte helt tom. Alle symptomer opphørte, men det jeg merket best var at jeg plutselig kunne drikke kaffe og faktisk hadde lyst på det.

Dette var noen dager før jeg skjønte at fosteret var dødt. Da jeg hadde gått med den vonde følelsen av at noe var galt i noen dager, fikk jeg en bitteliten brunaktig blødning. Ikke mer. Så gikk en dag uten noe. Så kom en liten brunaktig blødning, som luktet vondt. Da gikk jeg til lege og fikk bekreftet det jeg allerede visste.

Jeg føler med deg i ditt store tap, og ønsker deg all mulig lykke til i dette svangerskapet.

Skrevet

Tusen takk for det!

Hadde forberedt meg på at det kom til å bli tungt denne gang, men var faktisk ikke forberedt på at det ble så tungt! Jeg sliter skikkelig og er så redd. Føler virkelig ikke jeg klarer og oppleve det en gang til...

Har en levende gutt og en som døde i 9. måned i august i fjord somsagt. Selve svangerskapene med de andre var veldig komplikasjons frie, men denne gang har jeg hatt 4 mikro "blødninger" Får veldig god oppfølging og var på ul uke 7 (for 5 dager siden) og hjertet slo og alt så bra ut, legen mente at det ikke var en blødning og at det var helt normalt (merker bare litt friskt blod eller blodslim når jeg går på do, har aldrig rennt noe blod ut) men jeg kjenner nærvene er i høyspenn og det er jo så vanskelig og si for vet jo at det er mange som opplever bittelitt blod da et blodkar sprekker og sånn, men detr er jo også ofte slik en ma starter.

Skal på ul igjen uke 11, så må vel bare vente, kan jo ikke ta ul annen hver dag heller :P

takk for svar foresten

og masse lykke til til deg og!

Skrevet

Hei!

Først: gratulerer så mye. Jeg skjønner godt at du er redd denne gangen, men ikke tenk så mye på alt som kan gå galt.

Jeg var fryktelig dårlig til uke 14-15, da ble jeg friskere. kom til ul i uke 18 med en uro i kroppen - og det ble konstatert MA(babyen var bare 13+1). Kjente ingen smerter el hadde ingen blødninger. Tror, som hun over sier, at du merker forandringer - men, det gjør man jo ofte i et normalt svangerskap også. Du har jo vært gjennom noe forferdelig, så jeg tror du har hatt din uflaks nå.

Ønsker deg lykke til , og håper du får et flott svangerskap!!!

Skrevet

ja det er nok det eneste og gjøre. Går det bra så går det bra, hvist ikke så har en aldrig noen garanti. En kan miste i sa ma og mulig, har jo erfart det at en er ikke "tygg" om en er ved termin en gang! Sånn er det bare. prøver desperat og holde fast ved gleden, for viss en skal la være og glede seg til en er "sikker" så kan en jo aldrig glede seg, for en kan jo miste både i krybbedød og fødsel og!

Nei, prøver og glede meg over hver dag jeg er gravid :)

Lykke til alle dere andre og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...