Gå til innhold

Behandlingsreise 22.08.06

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi står som nr 1 på venteliste behandlingstur til Grand Canaria, skummelt og spennende, flere som skal ?

Ser på hjemmesida til Paddin at de skal, men hvilken dato?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennnede eksemmamma.. jeg krysser fingrene for dere.

Vi har fått innvilget 4 ukers behandlingsreise til Grand Canaria med søskengruppen 19. september. Lillebror, storesøster og jeg.

Følelsene har løpt frem og tilbake den siste uken. Det er en et kjempetilbud som vi absolutt vil akseptere, men det er litt skummelt ja. Strengt opphold mht kun en ledsager og evt at besøk kan kun skje etter kl 1700.

Men far skal komme å besøke oss, vi må bare finne en dato. Lillebror vil feire sin 4 års dag 28. september. Prisene stiger denne uken selvførgelig, sikkert høstferie. Men vi finner på noe.

Ellers .....

Barna holder seg ganske bra... hendene til begge begynner å bli litt såre her og der, så da finner vi frem tubifasten igjen. Ellers er det mye hodebunns eksem på begge to. Lillebror er det lett å behandle ettersom vi holder hodet hans helt kort, det er litt værre med en sekårig jente med langt lyst hår. Kroppen ellers er ganske så bra :-)

Skrevet

Litt synd de er så strenge på det, vært mest nytte for hele familien om vi delte, pappaen trenger oppfriskning, det er mest jeg som har ansvaret for behandlingen, ingen unntak fra reglen om å dele? Dessuten har vi jo 2 andre barn som synes det er lenge at mamma blir borte en hel mnd eventuelt, tar du ut barn syk dager de dagene du ikke får opplæringspenger? 14 dager m opplæringspenger og 14 dager med barn syk dager? Vi har jo flere dager vi med eksembarn, men synes det er mye å ta i ett jafs, hva sier din arbgiver ?

Skrevet

Helloisen igjen...

jeg har snakket både med oversykepleier Anka for disse behandlingsreisene og Nav i min kommune. Ettersom Riksen har skrevet feil opplysninger vedr søkand om opplæringspenger måtte jeg få dette klart, ettersom vi skal reise er det gerit å få unna div søknader så tidelig som mulig.

Det interssante var at Anka var veldig klar på at det kun innvilges opplæringspenger inntil 2 uker og deretter brukes sykepengene.

Da jeg igjen kontaktet Nav for søknad for utvidet sykepenger, kunne hun bekrefte at det ikke er noen grense på opplæringspenger så lenge en kan dokumentere dette.

Ja ja .. ikke lett å bli enige på det der skjønner jeg, Anka rådet meg bare til å takke og bukke om Nav ville gi meg opplæringspenger for 4 uker .

Så da velger jeg å gjøre dette :-)

Skjekk med ditt Nav kontor - de er visst ikke helt enige med prosedyrer.

.......

4 uker er lenge ja - og jeg skjønner deg veldig godt at dere spes vil dere ettersom dere har flere barn som blir hjemme. Jeg tar jo med meg begge mine - men alikevel, være borte fra pappa, kjæresten og beste venn så lenge er litt skummelt.

Jeg har innformert arb giver og jeg føler vel at de begynner å bli litt lei mitt fravær. Men de kan ikke si noe og de har ikke kommet med noe negativt heller. Jeg var jo sykemeldt 100 % i 2 mnd ihøst pga eksemen til barna og utmattelse, og en uke bort på Voksentoppen tidl i år, men sånn er det bare. Jeg trøster meg med at jeg aldri har vært sykemeldt tidl og jobbet 100 % helt ut til jeg fødte med begge barna. Det må jo telle for noe :-)

Skrevet

I forskriften til Folketrygdlovens § 9-13 heter det:

"Bestemmelsen i § 9-13 inneholder ingen begrensning mht. hvor lenge stønaden kan gis. "

Info om opplæringspenger og link til Folketrygdlovens kap 9: http://www.nav.no/1073751618.cms

Så vet ikke helt hvorfor 14 dager er satt opp i info skriv ang behandlingsreiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...