Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger de lodrett inntil brystet eller mot skulderen. Kan også legge de på magen oppå armen din. Funker noen ganger for meg, andre ganger ikke. Prøver å stryke de litt på ryggen også. Men er usikker selv.

Skrevet

Vi har også slitt litt med raping, mini er nå 8 uker gammel og det begynner heldigvis å bli bedre...

Her hjelper det å la ham sitte litt lent forover mens vi masserer eller klapper ham på ryggen. Holder ham selvfølgelig godt, han kan jo og skal jo ikke sitte enda.

Vi hadde også et "triks" for å få vår førstefødte til å rape. Hun slet med luftsmerter. Hos henne hjalp det å trykke/massere ganske hardt på et punkt midt i korsryggen. Da kom alltid rapen.

Prøvde dette med lillebror en gang, men da kom det en sprutbrekning. Vet ikke om dette var rap eller om jeg presset på et ømt punkt, har ikke turd å gjøre det flere ganger på ham.

Lykke til, og husk at det blir lettere for dem etterhvert!

Skrevet

Jeg legger poden over skulderen min og stryker han oppover ryggen og klapper forsiktig litt på ryggen mellom skulderbladene. Da kommer rapen hvis han har en rap på lur. Men det er ikke alltid han må rape faktisk, så da kommer det jo ikke.

Men massasje på rygg er i hvertfal det som skal til her :)

Lykke til!

Skrevet

her fungerer og sette småen på knet og hoppe han opp og ned.

også og legge han med magen inntil kroppen min og klemme han litt.

har aldri fått til den tradisjonele greia

Skrevet

Jeg syns det hjalp å holde han litt opp, altså holde han under armene og dingle litt med bena et par sekunder så han fikk strukket seg. Hører verre ut enn det er altså!

Ellers er visst et tips å støtte babyen sittende og "vippe" han bakover til liggende og opp igjen og opp mot skulderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...