Gå til innhold

HJELP!!! KRISE!!! HASTER!!!

Anbefalte innlegg

Jeg har vanligvis masse melk, men nå de siste dagene har jeg nesten mistet melka helt. Jenta mi er 6 mnd og spiser 2 måltider fast føde. Jeg pumper meg når hun har fått fast føde for å beholde melka. Nå de siste dagene har melka blitt nesten helt borte. Snuppa hyler og blir ikke mett, og vi må gi henne flaske med den melka jeg har pumpet ut pluss økte mengder fast føde. Hva er det som skjer?

Jeg pumper som en helt for å prøve å fikse dette, men etter fire timer får jeg bare ut 50-60 ml tilsammen. Vanligvis har jeg 200 ml etter tre timer. Kjempeflaks at jeg har pumpet når hun har spist grøt, men det er ikke så innmari mye så dette må jeg fikse FORT!

Ingenting er nytt bortsett fra varmen ute. Ikke mens, ikke noen ting jeg kan komme på. HJELP, før melkelageret i frysern blir tomt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9498516-hjelp-krise-haster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som varmen kanskje har "tatt" litt av melka di. Pass på at du drikker, så du ikke går tørst. Jeg drakk vørterøl, og det virka veldig godt på melkemengden min. Det var en laaaang tråd her om dette. Prøve og dytte den opp.

Slapp av og ikke stress. Legg henne til ofte så vil det nok komme seg.

Normalt at melkemengden går ned når de får fast føde da. Varmen kan ta av litt for melkeproduksjonen ja, drikk MASSE vann! supert at du pumper deg da! man må amme relativt ofte for å holde melkemengden "vedlike". Gi pupp før grøt nå om du ikke allerede gjør det.

Ellers kan ekstremt utslitthet, graviditet og p-piller føre til nedgang i melkeproduksjonen.

Hun får alltid så mye pupp som jeg klarer å få i henne før hun får fast føde. Og så pumper jeg hver gang hun har spist fast føde i tillegg. Men jeg får ikke ut stort. Utdrivningen kommer ikke i gang skikkelig. Jeg har sprayen, men den hjelper ikke stort den heller.

Jeg legger henne til ofte, men hun er ikke den typen som kan ligge å suge med mindre melka strømmer ut. Hun plent nekter, så jeg får ikke noe hjelp fra henne.

Nå er det i tillegg skikkelig vanskelig å få pumpet. Det kommer ikke ut noe. Det har ikke brukt å være et problem tidligere.

Jeg er ikke spesielt utslitt, ikke gravid og går ikke på pillen.

Jeg har ikke mens heller. Men nå skal det sies at jeg ikke har hatt det siden jeg satte in hormonspiral heller. Kan det være at melka minker på det tidspunktet hvor jeg egentlig skulle hatt mens?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...