Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå høna legger egg, har hun da eggløsning? Eller har hun mensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, for det er et løsna, ubefrukta egg det er snakk om. Ergo mensen. Men det må jo en eggløsning til også - eller har de rasjonalisert prosessen?

Skrevet

Spørs hvilken høne det er snakk om! Hvis det er den vanlig klassiske høna, så er det selvølgelig daglig eggløsning. Hvis det er den andre litt mer omdiskuterte høna, så er det mer snakk om to ulike tisperioder.

Forstår egentlig ikke en døyt hva jeg skrev nå:-)

Skrevet

Det kan du si. Jammen bra jeg glemte å kjøpe egg på butikken i går.

Skrevet

Men om den har eggløsning hver dag, når kommer mensen?

Skrevet

Snakker du om de berømte tispe-riodene nå, eller om ti-speriodene, som kan være farlige om de kommer mot deg i mørket?

Skrevet

Siden vi er i det filosofiske hjørnet - hva er da forskjellen på brune og hvite egg, sett i dette perspektivet?

Skrevet

Du er sikker på at fargen på eggene ikke har noe med blod å gjøre?

Skrevet

Mulig de Thailandske hønene er litt mer delikate enn de afrikanske:-) Jeg for min del synes hønene fra karibiene og Brazil er de mest delikate:-) Norske høner har en lei tendens til å kakkle for mye...

Skrevet

Det sier i grunnen mer om de norske hanene, synes jeg

Skrevet

Nei, det er ikke aller som takler kaklehøner og føler seg truet siden de ikke klarer å stille opp med noe;-)

Skrevet

Hør her.. vi snakket gennerelt om høner i denne tråden!!! vi lar hanene være:-) Rekker jo pinadø ikke å komme inn i diskusjonene før dere begynner å vri om hele debatten her:-)

Skrevet

Høner og haner er to sider av samme sak, som yin og yang.

Skrevet

Men hva med solegg - er det fordi høna har fått sol på seg eller solt høna?

Skrevet

Jeg har mest sansen for frittgående høner, virker som de har det bra:-)

Skrevet

Solstrålene har gjort det mesterstykke å nå dit solen på folkemunne aldri skinner, derav solegg.

Skrevet

Så klart, høna lå med stjerten i været når egget kom ut og sola skinte rett på.

Skrevet

Hehe, jeg har fått store problemer med å spise egg, etter at venninnen min i forrige uke kalte de for hønemensen...:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...