Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Vi har bestilt time til samtale på St.Olavs i morgen, og jeg holder nå på å forberede spørsmål til legen.

Vi har nå vært igjennom 3 uttak, og innsetting av 9 egg.

Vi har testet positivt 2 ganger, men det har bare vært kjemisk graviditet. ...så det har jo ikke hjulpet stort.

Hos oss er det dårlig sædkvalitet som er problemet, men jeg føler nå at det MÅ være noe annet som er i veien. Har en magefølelse på at det er noe som ikke fungerer hos meg.....egget er jo tross alt befruktet når det settes tilbake, og har da delt seg tilfredsstillende. Men, det vil jo ikke feste seg!

Så jeg ønsker å bli utredet mer grundig. De har jo kun tatt blodprøver, og de vanlige UL.

Er det noen annen måte å utrede meg på?

Er det noe annet jeg bør spørre legene om i morgen?

Jeg tar gjerne i mot tips fra alle :-)

Har prøvd akkupunktur hver gang, og har også gått på en streng diett uten melk, sukker, kjøtt etc. (En alternativ lege som anbefalte meg det)

Er nå ganske lei og oppgitt, og vet ikke om det er noe vits i å fortsette...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9498075-beh%C3%B8ver-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste i en Prøvers dagbok for en tid tilbake, de var igjennom akkurat det samme som deg, forsøk etter forsøk, null resultat. Der var det uforklarlig barnløshet som var årsaken. De prøvde og prøvde.... Så oppsøkte de Dr. Purvis...han satte mannen på en kur.. Huff, vanskelig å forklare dette, skal finne denne linken til dagboken og sende den til deg. Uansett, poenget er... fordi om sædcellen befrukter egget, trengde det ikke å være bra nok sæd til å klare å fortsette celledelingen. Om jeg hadde forstått det rett. Så det er ikke sikkert at det er noe galt med deg, men at mannen din skulle hatt mer hjelp/utredning. Det er mye som kan gjøres i forhold til dårlig sædkvalitet, men det virker ikke som om klinikkene bryr seg om det. jeg er på RD 20 i dag, vi har bestemt oss for å avlegge Dr. Purvis et besøk, og har fått time medio juni. synes uansett det er verd det for mannen sin skyld, selv om jeg er gravid nå. Det ble mye rot her, men jeg skal sende deg den linken til den dagboken når jeg kommer meg over på en annen PC :-)

Jeg er enig i at det kan være mannens sæd som ikke er sterk nok :o)

I Danmark kan de skrape litt i hinnen til det befruktede egg så det fester seg lettere ( assisted hatching), for egg blir hardere når de tas ut av livmoren. Dette har hjulpet mange, men er dessverre ikke tillatt i Norge.

Vi får også befruktede egg som ikke vil feste seg. Lykke til i morgen!

Skjønner at du er frustrert....sitter her og er super frustrert selv jeg.....

Finner ikke noe galt med oss, men nå vil jeg sjekke litt videre.

Har hatt 5 forsøk, på de tredje ble det MA og på fjerde og femte kjemisk. Lurer på hvorfor eggene setter seg fast og så går det galt.

Har ikke lyst å sette inn igjen før de har sjekket hvorfor dette skjer.

Har snakka med sykehuset og de regner med å ta noen prøver før neste gang....tror det bare er blodprøver......rart i tilfelle at disse ikke tas uansett, men jeg får høre hva de sier, skal få beskjed neste uke.

De tre gangene jeg har testa positivt har jeg gjort noe annerledes enn de to første gangene da jeg testa negativt. Kan jo hende det kan hjelpe for andre også.

- Tatt Albyl-E (blodfortynnende)

- Tatt Sink og store doser E-vitaminer (Etter råd fra Soneterapaut)

- Vært sykemeldt og tatt livet med ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...