Gå til innhold

eksem... hjelp!


januarbaby+maibaby

Anbefalte innlegg

Jeg er frisør og har slitt med eksem på hendene i de 4 årene jeg nå har vært frisør, men har klart å holde eksemen i sjakk ved å smøre meg med sterke kortisonsalver, men nå som jeg er blitt gravid har jeg blitt rådet til å ikke bruke disse sterke salvene og det har gått greit helt fram til nå... er 7 uker på vei! Nå er hendene noen store kjøttkaker, røde og hovne og det gjør så vondt! Hva kan jeg gjøre? Jeg vil jo ikke sykemede meg allerede?! Å jeg vil heller ikke bruke disse kremene om det er farlig? Ingen som takker meg for det senere? Noen som kan hjelpe? Er grusomt å gå rundt sånn som dette! Ikke bare gjør det vondt og jeg sover nesten ikke om natta for det klør å svir sånn, men kundene kommeneterer det jo også! Ser slett ikke bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, hadde prøvd å fått meg en sykemelding hvis jeg var deg.. Jeg er også en sånn type som ikke vil sykmelde meg, men det der syntes jeg faktisk var god grunn til å sykmelde seg. Hvis ikke du kan prøve å legge ting litt til rette på jobben? f.eks få ryddehjelpen til å vaske håret på kundene dine og gjerne klippe før du farger så du ikke trenger å være borti så mye kjemikalier og vann? Det beste er sikkert å sykmelde seg så du ikke får forringet hele svangerskapet pga at vonde, sprukne og opphovnede hender.

 

Lykke til uansett hva du gjør:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ringe til et hudlege kontor og presentere problemstillingen.

 

Jeg har eksem på hele meg, og har diskutert dette med dem, og til tider bruker jeg endel kortison krem, i klasse 2, og det er ikke noe problem fordi behandlingen er lokal. Det jeg har lest i felleskatalogen er at kortisonkremer kan føre til nedsatt kortison produksjon hos barnet, uten at jeg vet hvilke konsekvener det har. Lysbehandling kan også hjelpe, og det har ikke bivirkninger. Jeg har en datter som er helt frisk, ikke en eksem prikk eller noe tegn til astma el allergi og ingen hormonproblemer

 

Dr. Funks hudklinikk er veldig flinke, og veldig servicevennlige ansatte. Ring å spør dem hva de anbefaler, 69209800.

 

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:) har selv atopisk exem... vææældi irriteranees... men har funne go hjelp i nattlysolje...

 

åså kokoskrem fra bodyshop:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...