Gå til innhold

Er jeg for ung?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for ungt å bli gravid når man er 25?

Jeg er akkurat ferdig med min mastergrad i august, og vil gjerne ut i jobb. Hva mener dere? Er det kanskje lurt å bruke dette halvåret som uansett hadde gått med til jobbsøking med å bære frem et barn? Eller bør jeg velge en annen utvei....er sånn i tvil. Er i 10 uke nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke ganske perfekt å bli gravid nå? Du er jo ferdig med utdannelse ++ . Om du venter til du er ute i jobb så må du også jobbe en del før man kan bli gravid. Nå slipper du tenke på det:)

Skrevet

Tullprat du er ikke for ung, fikk datteren min da jeg var 24 år! perfekt alder og bli mor for første gang!

Det er det beste som vil skje deg!

kos

Skrevet

Tøys. Er ikke for ung i en alder av 25. Jeg hadde akkurat fylt 22 da jeg fikk vesla og har nå ei jente som snart fyller 4. Nå har jeg gått fullt studium og jobbet v sidenav. Går fint det. Søk deg inn på et halvårsstudium til høsten da, så får du i hvertfall fødselspenger hver mnd fra lånekassa når barnet er født. Du må bare betale skolepengene.Du trenger ikke fullføre det studiet senere.

Men selvølgelig er dette helt og holdent ditt valg.

Jeg tror man aldri helt blir klar for å få barn.

Skrevet

du er i perfekt alder!!!!

Gjest Lenchen
Skrevet

Jeg var 20 år da jeg fikk datteren min. Hun er i dag 9 år og jeg synes ikke jeg var for ung da jeg fikk henne (i forhold til modenhet). Jeg har tok utdannelsen min etter jeg fikk henne, noe som fungerte kjempefint. Det eneste som er dumt, er at det ble slutt mellom meg og pappaen. Vi ble sammen da jeg var 17, så det er kanskje ikke så rart. Man vokser i fra hverandre. Nå er jeg 29 år og venter barn nr 2. Gleder med masse :) Lykke til!

Skrevet

For ung? Vet du at det er det bare du som kan føle på i grunnen, for det handler om hva du ønsker for din fremtid. Jeg er planlagt gravid og er 22 år. Jeg er ikke for ung, og har flere venninner rundt meg som har fått eller er i ferd med å få barn. Jeg tror det er veldig veldig inviduelt for hva som er for ungt! Håper du finner ut av det om du synes du er det eller ikke.

Skrevet

Hei.Jeg ble gravid med min første da jeg var 19,en gutt,fikk ham da jeg var 20.En perfekt alder for meg! Da jeg var 22 ble d andre barnet mitt født,ei jente ! Best å begynne tidlig synes jeg !

Skrevet

Hei!

Absolut ikke for ung i alder!! Tror det heller handler om å være moden nok til å legge sine egen behov til 2.pri og vie tid, kjærlighet, penger ++ til noen andre enn bare dere to! Slik ser ihvertfall jeg på det! Jeg er 23 og denne bebisen var planlagt og ønsket :) Syns jeg drar bare fordeler med å bli en "ung" mor :)

Skrevet

Ikke for ung nei! Jeg er 29 og synes jeg er gammel ;-)

Det passer ALDRI!!!! å få barn. Noe ugunstig i forhold til at du blir ferdig med master i august. Bare pass på å ta noen fag på høsten slik at du får studielån iallefall når du er i svangerskapspermisjon. Du kan selvfølgelig være heldig å få jobb selvom du er synlig gravid, har en venninne som fikk det, så det er mulig ;-)

Skrevet

Syntes du er i en perfekt alder!!! Det passer aldri å få barn...Jeg hadde to barn før jeg fylte 25 og angrer ikke en dag!!Nå er jeg 30 og jeg og mannen min kan begynne å nyte litt tid alene igjen. Nå er vi ung å spreke der karriere og barnas aktiviteter står i fokus!!

Skrevet

Du er ikke for ung. mange som får barn som er yngre enn deg. Og du det passer aldri. Det finnes ikke noe finere enn nå barnet ditt sier til mamma jeg elsker deg, Eller når barnet smiler til deg og gir deg en kos osv osv osvk an fortsette i det uendelige. ....det er verdt det....

Skrevet

himmelogpannekake,for UNG er du nå hvertfall ikke;o)jeg er 25 og venter min 3.

Skrevet

for ung? jeg synes jeg er litt ung, blir 20 i år, å er ferdig utdannet. men det er 4 stk som er like gammel som meg som er gravid så dette går nok bra. har en venninne som er 26, og har 4 barn... så det er bare å stå på=)

Skrevet

Jeg er like gammel som deg og venter min tredje, så jeg synest abselutt ikke at du er for ung.....

Skrevet

Når jeg så overskrifet.."Er jeg for ung", trodde jeg du var 16 år....!Du er ikke for ung til å få barn når du er 25 år. Hva sier barnets far? Hvis du er usikker.....BEHOLD barnet. Det passer egentlig aldri å få barn....enten er man midt i utdanningen, nettopp ferdig, nettopp startet i ny jobb.....akkurat blitt sammen med barnefaren....skal ut å reise osv.

Et barn gjør at man må sette seg selv litt til side en stund, hvis den eneste grunnen er at du synes du er for ung, synes jeg det er en dårlig grunn når du er 25 år....Når baret er 5 år er du 30!!!

Lykke til

Skrevet

Hva er galt med å være 30 år og ha et barn på 5 år egentlig? Jeg er 33 år og er fortsatt et par barn unna målet. Blir nervøs når jeg leser slike kommentarer.

Over til debattstarter. Få barn når du selv føler for det. Du er nok ikke for ung. Jeg fikk også min første da jeg var 25 år. Ulempen er jo at du ikke har fått deg en jobb slik at du ikke får opptjent permisjonsrettigheter. Da kan det bli hardt økonomisk. da jeg ble gravid tok jeg en pause i studiene og begyte å jobbe istedet. Jeg gjorde ferdige studiene etter jeg var ferdig med permisjonstiden.

Skrevet

Hvis du lurer på om du er for ung synes jeg kanskje at du er det. Når jeg var 25 hadde jeg to barn på 2 og 5 år.

Ganske naturlig å få barn i tyveårene så jeg forstår egentlig ikke hvordan du kan lure på det?

Skrevet

Ja, kanskje det? Har ikke tenkt på det egentlig. Det er bare et problem at i min vennekrets, der det er et karrierejag uten like, føler jeg meg som en 18 åring som skal bli mor.De fleste er ferdig etter lange år på universitetet, og de mener at de ihvertfall vil vente i minst 5 år med smårollinger. Man føler seg svært alene og ensom i et miljø, der graviditet er et fjernt, fjernt ord. En trenger på en måte andre støttespillere enn bare samboer, for å komme gjennom denne prosessen.

Men.... Jeg er nå i uke 14 , og har valgt å beholde barnet. Det å være hjemmeværende mor er likevel så fjernt for meg. Jeg klarer ikke se det for meg.Heldigvis har jeg en svært snill samboer som gjerne vil være hjemmepappa, sånn at jeg kan komme meg ut i jobb raskest mulig.

Skrevet

Til innlegget over. Jeg er også i et sånnt miljø. Selv har jeg gått noen mil på Blindern. Så bestemte jeg meg for at nok er nok. Jeg hoppet på en godt betalt jobb som krever lite utdannelse, der ble jeg lykkelig. Så nå er jeg klar for barn, mens mine venner er mer fornøyd med studentliv og cafe besøk. Selv syntes jeg 7 år med festing var nok. Og min partner sier jeg er den eldste 27 åringen han har mødt. Jeg er ikke helt sikker på om jeg er glad for den betegnelsen og den er ikke sagt som et kompliment heller. Uansett. Man er så klar som man er i hodet, uansett biologisk alder. Mange venter for lenge.

Skrevet

Det er jo sånn en må føle for selv det da!!Men ,nei du er ikke for ung!!!!

jeg hadde tre gutter når jeg var 21 år! nå er jeg en del eldre og venter nr 6!!!

Skrevet

Det er ikke lett å avgjøre.

Men det er du som må finne ut av det... Og typen din om du har....

Men det lønner seg jo faktisk å ha ting tilrettelagt for seg... med tanke på penger til alt babyen trenger..... og at dere vet at dere vil dette

Skrevet

Jeg er selv 23 og venter nå om få dager, og jeg kunne ikke tenkt meg å være eldre.... jeg har alltid sagt at jeg ønsker min 1. fødte før jeg ble 25 så jeg fikk mitt ønske i oppfyllelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...