Gå til innhold

Ferie i utlandet..redd for ny MA

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en MA for 7 uker siden, er nå akkurat ferdig med mensen og vi er i gang igjen med å prøve. Hvis det klaffer så er jeg gravid til vi skal på ferie om ett par mnd. Jeg vil da ikke være over den mest "kritiske" fasen ift å abortere. Vet at det ikke er større sjans for at man får en ny etter å ha hatt det en gang, men tenker jo selvsagt mye på det. Vi skal til syden. Hvis det skulle skje er det noen som vet hvordan forholdene er i spania eller bør man høre med legen om det? Det blir mange "hvis" men tenker at det kan være ok å være forberedt i tilfelle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å tenke på at det uhyre liten sjanse for at det skal skje igjen.

Og hvis den bitte bitte lille sjansen skulle skje (noe jeg tviler på) har jeg hørt at de har gode sykehus i Spania. Hvis du er Rhesus negativ er det viktig å gi bekjed om det. Og man bør alltid, uansett om man er gravid eller ikke, ha en god reiseforsikring.

Men jeg understreker igjen, det går sikker bra denne gangen.

Jeg har selv opplevd MA i uke 18 og er nå lykkelig gravid igjen i uke 17.

Skrevet

takker for svar og positiv innstilling fra deg "liten kuling"..prøver så godt jeg kan å tenke at det skal gå bra denne gangen! Det ble visst tyrkia, satser på at det er ok der også hvis det trengs..

Ha en fin ferie og lykke til videre med svangerskapet!! Ser frem til å snart bli gravid, Krysser fingre og tær for det!!

Skrevet

hei! jeg synes også du skal dra! har vært, og er i samme situasjon selv. hadde en ma i slutten av desember, og valgte å ikke dra på ferie til afrika pga maladriamed, som man ikke kan ta ved graviditet. Men, jeg har ikke blitt gravid igjen, og har "mistet" en afrikatur, selv om jeg jo ikke kunne vite det. nå har jeg planer om å dra til jerusalem på feire uten min samboer til høsten, og tenker selvfølgelig på om jeg skal være gravid og abortere der, men sier til meg selv at jeg kan ikke sette livet på hold pga dette!!! en abort er jo ukomplisert og ikke farlig, "bare" en forferdelig opplevelse. dra og kos dere - hvis du ikke allerede er gravid blir du det kanskje der!!

Skrevet

God ferie!

Tyrkia er et hyggelig land, mine svigerforeldre har hus der og jeg har forstått at helsetilbudet er bra (særlig ved turiststedene) om man skulle ha behov for det.

Skrevet

Takker nok en gang for svar! Jepp positiv innstilling må vi ha og ikke sette livet på hold!

God ferie til dere alle!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...