Gå til innhold

Prikker i kokte flasker?

Anbefalte innlegg

Gjest Odyssey og det nydelige nurket
Skrevet

Vi gir lillemor mme.. men ofte når vi koker flaskene, er det små korn som ser ut som mme i de.. Hva er dette? Så vi må koke og koke, altså bytte vann, koke, legge i flaskene igjen osv. Hva er disse prikkene og er de noe å bry seg om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke ta å vaske flaskene opp for hånd først, slik at de blir rene, så hive de i gryta? Er det fortsatt prikker da, er de ihvertfall kokte og sterile =)

Skrevet

ja det er jo det vi gjør.. vi måtte koke flaskene FEM ganger i dag! hurra.. heheh

Skrevet

nan 1 og 2 satt slike prikker i flaskene til min gutt. byttet over til HIPP pga han fikk hard mage av nan, men flaskene får ikke slike prikker av HIPP:):)

Skrevet

hvor får jeg tak i hipp :) er nan1 vi bruker

Skrevet

Vi bruker Hipp og det var prikker i flaskene våre også. Vasker dem nå for hånd med børste og vann med én gang de er brukt, og så koker dem senere.

Skrevet

Vi var på ferie i Danmark for et par uker siden og der fikk jeg ikke brukt avent sterisilatoren pga micro og måtte koke flaskene. Der kom de prikkene du snakker om, syntes det var kjempe ekkelt og trodde flaskene var møkkete og at lillegutt skulle bli syk. Valgte derfor å ikke koke di og da ble det noe bedre. Han er forresten 6,5mnd.

Hjemme bruker vi avent sterilisator som jeg heldigvis har fått låne av en venninne. Det å rengjøre flasker går som en drøm.

Vasker flaskene i såpevann, skyller di godt, setter di i sterilisatoren 2ooml kaldt vann og inn i microen i 5min. Fiks ferdig. Setter di til avdamping på rent kjøkkenhånkle og flaskene er klare til bruk

Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den. Dette er nok en god invistering, renslig og tidbesparende:-)

Skrevet

Tar de i oppvaskmaskinen vi... så lenge den er på program som vasker på over 60 grader kan man gjøre det. Blir skinnende rene! :) Koker smokkene. Har gjort det siden hun var 3 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...