Gå til innhold

helseteppe over vogna for og skjerme mot sol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Las her inne at det var mange som ikke syns det var lurt?? men det er vell ikke bra at de får sol på seg heller når man triller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er varmt synes jeg at det i så fall er bedre å snu vogna så sola ikke treffer. Kan fort bli for varmt om man henger det teppet over på denne årstiden:)

Skrevet

Det hender jeg tar helseteppe over halve åpninga. Men nå har jeg kjøpt meg en sånn kjekk solparaply så da blir det fint (-:

Tror ikke det er farlig jeg da, spesiellt ikke hvis det er helseteppe og man ikke stenger helt igjen. Bare å følge med på babyen det og kjenne etter at det ikke blir for varmt inni der.

Skrevet

men vist det ikke er til og unngå? man ska et vist sted og der kommer sola inn i vogna...

Skrevet

HVis det kommer litt sol er det ingen stor krise. Du burde i tillegg bruke solkrem på barnet uansett om du skjermer for sola.

Skrevet

Anbefaler å kjøpe en slik parasoll for å skjerme for sola. Kan fort bli veldig varmt og tett med et teppe foran.

Ellers skal man IKKE smøre babyer med solkrem.

Skrevet

man kan bli solbrent selv om man sitter i skyggen. Dersom du mener at man ikke skal smøre småtrolla med solkrem når de ligger i vogna må du skrive det, og ikke skrive det som om du mener at de aldri skal ha på seg solkrem.

Ellers er barnesolkrem som blir liggende som en hvitt lag på huden sunnere enn den solkremen som trenger inn i huden. Men jeg vil heller ta på solkrem enn å få et solbrent barn !!! - selv om vi sitter i skyggen -

Skrevet

Babyer skal ALDRI smøres med solkrem i det hele tatt. De stoffene som er i solkremer er for sterke for små babyer. Uansett hvilken type du velger.

Bare spør på apotek, helesøster og evt jordmødre kanskje(?)

Selv har jeg flere barn og har aldri brukt solkrem første sommeren, og det har aldri vært noe problem. Ingen antydning til at de skal bli solbrent heller.

Skrevet

Jada, når jeg går tur så henger h.teppe over for å skjerme sola :-) '

Men står vogna stille i sola bruker jeg kun myggnett...er redd h.teppe blir overhett:-((

Skrevet

Jeg syntes ikke folk skal gå tur med baby i det hele tatt i sola! Det blir fryktelig varmt inni ei barnevogn i solsteika! Jeg "hater" solfylte dager nettopp fordi jeg ikke får gått sovetur på dagtid. Jeg venter heller til utpå kvelden med turgåing.

TIPS: Legg en gradestokk / digital temperaturmåler i hodeenden av vogna. Det blir fort over 30 grader inni der! Og da mener jeg det er barnemisshandling å gå tur i solsteika...

Skrevet

Myggnetting ja... skjermer det mot sola?

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

herregud kvinnfolk!

jeg bor i spania og barn blir foedt hver dag. de ligger og spreller glad og fornoyd i vognene sine med lite klaer OG solkrem, selvfoelgelig!

Folk er sunnere og frisker mentalt og fysisk i varme solfylte land! vaer glad for den solen du faar!

Skrevet

Jeg bruker helseteppe for å skjerme mot sola. Har ikke merket at det har plaget knøttet mitt enda i hvertfall. Har også parasoll og sånt, men når jeg triller for at han skal sove er det greiest med helseteppe.

Skrevet

Jeg snakket akkurat med damen på apoteket, og hun sa, at barna SKULLE ha solkrem, smøres OFTE når de er ute i solen, fordi om det ligger i skyggen.. Så at barna ikke skal ha solkrem stemmer nok ikke..

Skrevet

Hehe, nei for da må man heller legge ungen kl 23 hver dag hele sommeren eller være innendørs hele sommeren for å ikke mishandle de..Det høres virkelig ut som du vet hva du snakker om, 2 julibarn:)

Skrevet

he he, helt enig...i så fall er det barnemishandling å få barn sør for tyskland ;)

Skrevet

Jeg smører også min 7 mnd gamle gutt inn med solkrem og det har jeg tenkt å fortsette med. Står "infant" på...som betyr spedbarn. Solkremen er riktignok kjøpt i England...men er det ikke farlig der...så er det jammen ikke farlig her heller. Dessuten sier min JM at solkrem kan brukes. De som velger å ikke bruke det...de om det.

Ellers så er vel norske mødre noe av det mest hysteriske rasen av mødre jeg vet om...... "alt" er jo farlig....nei...jeg heller til å ta tingene som det kommer..og ikke være så overhysterisk på babyene sine vegne...

Skrevet

I Foreldre og barn (nr. 5) var det test av solkrem og intervju med en professor på Sahlgrenska akademien i Gøteborg (spesialist på hudsykdommer), og i følge han skal ikke spedbarn være i direkte sollys og man bør unngå å smøre dem med solkrem de tre første månedene.

Han kan man nok stole på, så derfor: smør de små (over 3 mnd) med god samvittighet, det er mye bedre enn at de skal bli brent. Litt sol kan en jo umulig unngå, men klær og skygge gir best beskyttelse.

God sommer :o)

Skrevet

Forstår ikke hvorfor så mange på liv å død skal smøre solkrem på barna sine. Disse kremene er jo noe av det som inneholder mest "drit" av alt. Masse giftstoffer.

Små babyer skal uansett ikke være i direkte sollys og har derfor aldri behov for å bli smurt.

Når barna blir så store at de beveger seg rundt på egenhånd er det noe annet, men så lenge de bare ligger der og spreller kan jeg hele tiden sørge for skygge.

Dette er absolutt ikke noe problem.

Jeg har også fått beskjed om å ikke smøre barna av helsesøster. Spurte også jordmor Siri inne på gullsmokken og hun sa det samme.

Skrevet

Solkrem med fysisk filter går an å bruke. Som fysisk filter brukes oftest sinkoksid eller titanoksid i solkremene, det er det samme som i stellekremene. Jeg smører heller med solkrem enn å risikere soleksponering uten (senskader er de verste. Sol kan gjøre skade selv om man ikke ser brent ut) Det er umulig å ha et barn i skyggen konstant inntil de er 1 år.

Skrevet

Ja, og vhvis du leser litt over her, sier mange d motsatte. Jeg smørermin på 8mnd, og står for d! (PS. min helsesøster sier at jeg BØR smøre).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...