Gå til innhold

Solkrem for eksemhud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale en god solkrem for eksemhud?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vichy fungerer best for oss.

Prøvd ut de fleste og mine barns hud tørker ut veldig fort. Vi bruker ikke vannfaste kremer heller da dette også tørker ut deres hud, spes i ansiktet.

Skrevet

Prøver solkrem til eksembarna mine på ansiktet mitt først, der er det reaksjon hvis det er parfyme eller sitron (?). Synes Seba Med sin er fin, lett å påføre, har også Derma Babyline, bruker så høy faktor som jeg får tak i.

Skrevet

Sniker meg inn her jeg.....

Vår Eksemspeialist sier at eksembarn ikke skal ha solkrem. Vel og bra tenkte jeg - helt til jeg nå ser hvordan livet med sol fungerer i praksis....

Jeg får jo fint dekt til det meste av kroppen med klær - men hender, deler av ansikt og nakke/hals blir jo eksponert når vi feks er ute på trilletur. Synes kanskje det er litt drøyt å ta i bruk burka.....

Har dere også blitt frarådet solkrem - eller har deres leger sagt at det er ok ?

Og de som ikke bruker solkrem - hvordan klarer dere å holde barna i skyggen hele tiden ??

Skrevet

Vi bruker ikke så mye solkrem. Hvis vi er på stranden i timevis må vi jo selvfølgelig det (og da bruker vi Avenes), men prøver å sette vognen slik at hun sitter mest i skyggen. Bruker aldri solkrem hvis vi bare er ute og går, når man er i bevegelse blir jo ikke huden eksponert på samme sted hele tiden. Oppsøker skygge hvis det er mulig og solen er sterk. Tror ikke de små tar skade av litt sol. Dattern min har aldri vært i nærheten av å bli solbrent, men har fått litt farge om somrene.

• 2 uker senere...
Skrevet

I fjor fant jeg ikke solkrem som hun tålte...hun var da 6 mnd. I år tåler hun Cosmica sin, men ble vanvittig tørr i huden av den! Så den kan vi ikke bruke. Har hørt at Avene er bra, skal teste ut den. (de var utsolgt på apoteket for øyeblikket)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...