Adalis Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Har fobi/angst mot en del insekter, har prøvd hypnose, men det var mislykket. Hindrer meg veldig nå, tør nesten ikke være ute når det er varmt og sol. Blir værre og værre for hvert år som går.. Går jo ut over datteren min også, når jeg ikke tør vøre ute med henne. Noen tips??
Pysa Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Ville prøvd hypnose igjen, jeg. Eller en psykolog som kan dette med fobier, ta en ringerunde. Gradvis tilnærming osv. Har også insektfobi, og det er veldig plagsomt. Men jeg har ikke noe ønske om å bli kvitt fobien heller, jeg ønsker ikke å ikke være redd dem, jeg vil ikke ha kontakt uansett.
Adalis Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2007 Jeg må bli kvitt den. Har opplevd en veps som fløy rundt datteren min i fjor, jeg turte ikke hente henne derfra, stod bare og ventet på at den skulle fly. Så tør ikke være slik lenger. Får man henvisning fra lege pga dette? Eller må man betale alt selv?
Pysa Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Vil anta at du kan fra henvisning fra lege, men det er jo lang ventetid.
Adalis Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2007 Ok.. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal holde ut sommeren her nå. Hadde aldri trodd det skulle bli så ille. Nå tør jeg ikke sitte ute alene fordi da klarer jeg ikke se meg over skuldrene... Og ser jeg en veps en dag, går jeg ikke ut mer den dagen.
Mammasin Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 få henvisning. de kjører ofte grupper etter hvor mange som har ønsket hjelp. Vet de har hatt flere fobi kurs mot insekter, på senteret for angstlidelser på gaustad.(om du er i Oslo).Jeg har selv tatt et slikt kurs for slange fobi. Det var kognitiv terapi. Veldig effektfullt!
Adalis Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. juni 2007 Hva er kognitiv terapi? Var det slik at du skulle nærme deg mer og mer, og måtte ta på og slik?? Kan jo ikke ta på veps eller biller!!!!
Mammasin Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Da jobber man med å forandre tankegang. Fobier er ofte irrasjonelle tanker, panikk, ved å jobbe med egen tankegang vil man finne måter å takle redselen. Finne rasjonelle løsninger. Det er sånn at man begynner veldig abstrakt for å virkelig sette ord og tanker til sin egen redsel. så går man videre når man er klar. Og det er utrolig hvor raskt det går å bli kvittt angsten! Håper du får hjelp. Lykke til!
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 Ja jeg fikk høre at gruppeterapi har stor effekt på angst hvertfall.
Katja Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 Sjekk denne linken: http://alternativ.no/behandlingsmetoder/r_tankefelt.html Høres litt rart ut, men tro meg, det virker, spesielt mot fobier/angst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå