Gå til innhold

ENDELIG SOVER HAN HELE NATTEN!!!!!!:) Etter litt utforsknig når det gjelder grøt eller ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vennen vår på 4 mndr og 2 uker har hele tidne våknet på natta ved 12 - 03 - 06 ...sånn ca..... Han får hele tiden mm, men har før sengetid gitt han mme en stund. Men likevel våknet han om natta.

Men så har vi testet litt grøt for å se hva som skjedde...

Første dagen var det ingen forskjell... 2 dagen sov han hele natten... 3 dagen sov han hele natten...

Så kuttet vi ut grøten, og ga kun mme. Da sov han også hele natten:)

Så i går prøvde vi kun MM. Og han sov hele natten:)

Så grøt har lite å si på nattesøvnen til VÅR sønn iallefall.

Han har nok bare bestemt seg for at nå trenger han en hel natts søvn, hehe...

Men deilig er det iallefall..

Så det blir ikke mer grøt og mme på han før han VIRKELIG trenger det.

Hvor lenge har deres barn klart seg på kun mm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra :)

Jeg begynte med litt grøt da han var 16 uker. Han fikk ikke nok med bare mm. Og mme vil han ikke ha. Han tar heller ikke flaske. Han har stort sett sove godt om natten, men begynte å våkne flere ganger for natten fordi han var sulten. Ble ikke skikkelig mett på mm om natten heller. Men etter jeg begynte å gi litt grøt kom det seg. Så for vår gutt sin del hadde det god virkning :) Men de er jo så forskjellige. Er jo kjempeflott om småen din får god nattesøvn på bare mm. Da har du nok god fløte ;)

Skrevet

Snuppa her får grønnsaker på formiddagen og grøt på kvelden. Og så mye mm hun bare orker. Hun sover alikavell ikke hele natten. Laaaangt fra. Hun er 5 mnd. :-)

Skrevet

jenta mi er 5 1/2 mnd har kun fått mm fram til nå. sover ikke hele natta, men er mindre spising om natta nå enn før. Vi er i tidlige forsøk på grøt...

Skrevet

Et av mine barn ble fullammet til han var 6 mnd og sov veldig godt. Problemet var at han var helt umulig å mate da vi omsider begynte med fast føde. Mine tre andre har begynt med fast føde tidligere (ingenting å gjøre med nattesøvnen, forøvrig) og har aldri hatt problemer med å spise. Hører forøvrig om mange som får problemer med matingen når de venter med å introdusere fast føde, uten at jeg har vitenskapelig hold for å hevde at det er vanskeligere med introduksjon jo eldre barnet er. Barnelegen min hevdet forøvrig det samme.

Dette er en diskusjon som pågår konstant. Noen er for og noen er imot. Ser at WHO på det nåværende tidspunkt mener det er hensiktsmessig å vente så lenge som mulig med introduksjon av fast føde. Mye mulig at de forandrer standpunkt ettersom de ser resultatene av at såpass mange følger rådet....

Skrevet

min levde på mm til han var over 6 mndr og nesten bare på mm til han var 8 mndr eller mer

Han sov så godt og fint frem til 5 mndr da hadde vi økedøgn så det holdt. Jeg bestemte meg for å introdusere grøt og han startet med 2 ts og skulle øke men det var ikke råd å få i ham noe særlig mer enn 1/15 dels porsjon.

Etter økedøgnene så stabiliserte det seg ¨1 nattamming i ca 3 mndr og han ble fullammet til han var litt over 6 mndr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...