Gå til innhold

Var på innvendig UL idag og...


Mamma'n til Martin & Mille :)

Anbefalte innlegg

Det pittelille hjertet banket ;D Men... Gyn. skremte meg litt, hun sa, siden det dunker idag, er det ikke sikkert det dunker i morgen?? Trodde det var ca. 95% sjanse for at d gikk bra jeg, når hjertet dunket så tidlig :)

 

Sååå, min siste dag mens var, 2.april... Så ut i fra det skal jeg være i MIN uke 8 ca, og fosterets uke 6.... Men, hun sa jeg var i uke 6 ? hvordan!? Reka var 0,5 cm stor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir også litt forvirret av disse ukebegrepene:-) Men hun mente nok ganske sikkert ikke å skremme deg. Mener jeg har lest (i boka til siri von krogh) at ved påvist hjerteaktivitet i uke 8 var det over 95 % sjanse for at dette skulle gå bra. Det er ingen garanti - men det taler veldig til vår fordel. Grattis med lite bankehjerte- butterfly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul på majorstuklinikken da jeg var 8+3. Fikk påvist hjerteaktivitet, legen sa da at jeg kunne ta det med ro for det var svært liten sjanse for at jeg ville miste da.

 

Min spire var 2,2cm da jeg var 8+3.

 

 

Så slapp av og prøv å ikke tenke på det:)

 

Lykke til!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så spennende,

ser på disse uke-for-uke-sidene vettu, at det måler ca 5-7 i 7uke, lett å bli forvirra av uker, hehehe..

men gratulerer så mye ;o)

ganske spesiell følelse sant!!

jeg skal på onsdag, å venter spent, skal visstnok være 7+2 da, så håper jeg også får sett hjertebanking da,phuh...

Og forfryktelig spent på om det er en eller flere..svett svett...

Sjansene er stoooooooooore for at alt går bra når de har sett hjertebank står det jo, ikke noe å bry seg om, tror ikke alle leger tenker over hva alt betyr for oss, *pekefinger i været til de. flirer*

Når skal du på neste UL nå da??

Tvi tvi..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke når jeg skal på neste =)

 

men blir så usikkert, for hun sa jeg var i uke 6, men da er fosteret bare i uke 4 ? og da skal jo hjertet ikke ha begynt å slå !??!?!

 

hjelp.. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mente kanskje fosteret var i uke 6. Ikke bekymre deg - hjertet slo - det er viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er jeg i MIN uke 8 da !? =)

 

siden siste mens var 2 april.... og har 14 dagers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dagers syklus? Det var kort. Eller mente du kanskje 24? Men normal syklus ca 28 dager er du i uke 9 nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Pust ut å nyt solen idag !!

Gooooood følelse å ha sett hjertet slå da, lev på det, den kommer ut når den er klar uansett skal vi se ;o) Kniiiiiiis..

Vi bekymrer oss for mye for det meste, gjør vi ikke alle her??

Men kan selvfølgelig forstå bekymringene over ukeantallet, tipper du får klarere beskjed på neste UL, ukene går......tikk takk...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 28 dagers mente jeg :)

 

Så ifølge babyverden, så er jeg i min 9 ende uke.. men det stemmet ikke med hvor langt fosteret var... det var 0,5 cm.. og når det er så langt, skal ikke hjertet ha begynt å slå enda.. totalt forvirret jeg :/

 

men hvis jeg er i fosterets uke 6, og min 8, så stemmer alt, bortsett fra lengden... ååååh... Da skal den være lengre enn det mitt er...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle følger kanskje ikke normalen - og man vet jo aldri heeelt sikkert når unnfangelsen var, man baserer jo termin på forrige mens som ikke egentlig har noe med unnfangelsen å gjøre. Synes du skal nyte synet (og kanskje bilde hvis du fikk?) av det lille blinkende hjertet, og forsøke og kose deg. Alt så bra ut so far, hva mer kan vi håper på:-) Også finner du etterhvert ut mer nøyaktig uke du er i:-) Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følge uke for uke på babyprat så stemmer det med min uke 6, forsterests uke 4... Meeeen, jeg fant ut at jeg var gravid for 14 dager siden, og da hadde jeg hatt symptomer i over 1 uke.. (heksemelk ut av bryster)..

 

hvordan er dette mulig da????

 

sorry at jeg maser mye på dere jenter, men er forvirra ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du lese svarene du har fått - og forsøke og tenke på noe annet hyggelig. Feks at hjertet slår, hurra! :-) Vi kan ikke gjøre deg mindre forvirret - det må du finne ut av selv med tiden. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!!!!Så bra da, er jo liv inni der..Kjempe sjelden man mister etter at hjertet slår som sagt :)

Når jeg var på UL på torsdag var den lille reka 5mm hun sa jeg var i slutten av 5 uke.

Forrige graviditet var jeg på UL i 6+4 og da var den 8mm. (Var i mors uke begge deler). Er jo ikke store tingen og jeg har hørt de kan vokse litt i rykk og napp...

Men hovedpoenget er jo at det lever da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg sikkert i mors uke 5-6 =)

 

men det jeg syns er så rart da, hvirdan kunne jeg teste pos. for 14 dager siden =)

 

når er din termin ? =) og hvor er du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm hos noen slår testen ut fort også da, er ikke så flink på det der, har ikke satt meg inn i det, har bare fulgt hatt det gøy uten pilla og sett hvordan der går politikken ;)

 

Hvis det går bra med meg har jeg termin den 25. januar... virker leeenge til :S Så hvis du ikke blir satt frem igjen har vi termin ca samtidig :)

Bor like ved Jessheim hvis du veit hvor det er?

Du da? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror vi er samtidig da =)

 

jeg er fra Bærum, nærmere Bærums Verk men bor på Jar nå, vært på Jessheim mange ganger... *Jessheiiiiim* ;P

 

Er liksom så kjipt og renger ut i fra første dag i siste mens, og tro at jeg begynte på min 10 ende uke idag, så er jeg bare ikke mer enn 6... ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å slå deg til ro med at du så hjertet banke. det var skikkelig dumt at gyn. skapte flere spørsmål enn svar for deg, så håper ikke du uroer deg for mye nå. Når det gjelder størelsen på spiren så er det jo flere ting som teller inn. For det første er det vanskelig for de å måle så liten spire og for det andre, så mener jeg å ha hørt at de vokser mye i utakt på dette tidspunktet. Jeg var selv til innvendig UL når jeg var 8+0 (og spiren da 6 uker). Hun registrerte bankende hjerte og jeg fikk med to bilder hjem. Jeg ser at på det ene har hun målt "den" til 8 mm og på det andre bilde målte hun den til 10,1 mm så det er tydeligvis ikke enkelt å måle nøyaktig!

 

Min gyn. sa også at alt så normalt ut og at hjertet banket som det skulle, men samtidig kunne hun ikke gi noen garantier for at det dermed skulle lykkes. Jeg har mistet to ganger etter uke 8, så jeg vet at det er sant, men det er klart at oddsene er mye bedre når alt ser normalt ut i uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hvilken uke tror du JEG er i ?? reka var 0,5 stor.. eller først sa hun 42 millimeter, men på arket står det 0,5 cm.. confused ;/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, slapp av a..!! Det er ingen her som har fasitsvarene for deg. Du må nok bare ta tiden til hjelp som alle andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Gratulerer så masse med hjertelyden!!

Tenk på det! Og ikke bekymre deg om lengde osv. Du er en av de heldige!

Når det gjelder hvor langt du er på vei, så skjønner jeg jo at du vil vite hva som er riktig, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke spurte mer om dette på kontrollen, hvis du var usikker på hva hun mente...

Tror nok en jordmor/lege kunne svart litt bedre enn vi kan her inne....

Forøvrig kan du ha testet positivt for 14 dager siden, selv om fosteret bare er 4 uker gammelt.

Lykke til, og husk å spørre masse på neste kontroll :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk..koselig med koselige svar =)

 

er du langt på vei?? =)

 

tror jeg skal ringe gyn. og høre;P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...