Gjest Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 I så fall bør dere holde kattene inne om dere bor i mitt nabolag, hehe. Nå er det så sinnsykt med katter rundt her, og de frekkeste kommer spankulerende inn i stua. Lekene til jr blir nedpisset om vi ikke låser dem inn når de ikke er i bruk, og lokket på sankassa må legges på selv om vi bare skal inn for å bytte en bleie. Å grille ute er jo helt håpløst, da kjenner de matlukt. Fatter ikke hva folk skal med så mye katter når man bor i et borettslag. Grrr ! Skal kjøpe en sånn trykkvann flaske i dag, og sprute på de kattene som nærmer seg. Håper de skjønner at de bær finne seg en annen hage å være i. Fortrinnsvis sin egen. Jeg synes helt ærlig at i tettbebygde strøk bør man ikke ha lov å ha "frittgående" dyr. Hunder skal stå i bånd, kaniner i bur - og katter kan være innekatter hvis man på død og liv skal ha det. Det er jo bare til sjenanse for naboer. Hvis jeg ville hatt katt i stua, så hadde jeg skaffet meg en på egenhånd ! Nå høres jeg ut osm en sur gammel kjerring, men jeg synes ikke det er så kult med avføring i blomsterbedene og på lekene til gutten vår.
Feliz31 Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Jeg spruter også vann på de kattene som kommer innom hagen våres Har litt mindre av de for å si det sånn Eierene får bare bli sur, det er tross alt bare vann og gjør ingen fysisk skade. Psykisk kanskje derimot?? Kommer ikke til å holde opp for det altså! Ut av hagen min sier jeg bare!!!
Torpekjærringa Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Jeg er faktisk helt enig med deg, Martin mamma ;o) alle rundt oss har katter - og gjett hvor de driter !! ? joda, i innkjørsla vår !! Og som du sier - i sandkassa er det virkelig topp å drite,...... ( æsj!! Joda, så jeg skrenmmer bort katter jeg ser - og har jeg mulighet , får de en liten dusj med vann på seg også ;o)
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Nei er du gal? Jeg sprutet vann på min egen katt også når vi hadde katt dersom jeg måtte avvenne ham med noe og ikke noe annet funket, brukte sånn sprayflaske slik at det ikke var noen hard stråle, bare ubehagelig for ham siden han naturlig nok ikke likte vann, hehe... Og det funket som bare det, etter 2-3 behandlinger gikk han f.eka aldri på bordet igjen. Men, katter bør få gå fritt selv om det kan være plagsomt, de er en helt annen type dyr enn hunder, kaniner osv.
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Jeg hadde ikke blitt sur om noen hadde sprutet vann på mine katter fordi dem plaga naboen eller noe =) Vann er helt ufarlig og katta liker ikke vannet..... Du kan også kjøpe noe som heter "get off my garden" hos dyrebutikken. Da skal dem holde seg unna, det er ufarlig for mennesker og dyr men det er en lukt som kattene ikke tåler. (sitronlukt eller noe)
Mockanin Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Har samme problemet selv. Blomsterbeddene våre er vist toalett for nabolagets katter. Prøver det vi kan for å skremme dem. Kaster det vi måtte ha innen rekkevidde når vi ser dem komme inn porten. Bikkjer har man i bånd, men ikke katter.. Skulle ikke vært lov å ha utekatter i borettslag.
Gjest irismor Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Sprut i vei du c",) Litt vann skader ingen. Men hadde kjøpt meg "katt pell deg vekk" eller "get off" du får kjøpt det i hagebutikker eller dyrebutikker.
A4 Husmor.... Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Helt enig! Hverer det som har bestemt at katter kan gjøre som de vil? Hvorfor har aldri de blitt satt i bånd?
mandapus Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 gammelt triks jeg lærte av bestemora mi var å legge et par brusflasker med vann på plenen, da holder kattene seg vekke.. aner ikke hvorfor, men det virket hos henne...
2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 Holder jeg med deg i! Er selv også drittlei av disse kattene! Vi bor i nybyggerfelt der det naturligvis er mange barn og det virker som alle (unntatt oss) har gitt etter for "jeg vil også ha en liten pus" maset til ungene. Det er så utrolig teit. Ungene syns det er gøy i 2 uker derretter helt likegyldige. Snakker selvsagt veldig generaliserende nå, men resultatet er i hvertfall at vi nå har 14 katter løpende rundt, og jeg ser aldri noen barn som koser eller leker med dem. Og hvor tror du de gjør fra seg? selvfølgelig hos oss der det ikke bor noen katt. Vurderer å kjøpe meg en sånn morder-hund som spiser slike katter til frokost ; ) Men den hadde kanskje spist barna mine til middag, så jeg lar være...
74firkløver'n Skrevet 4. juni 2007 #11 Skrevet 4. juni 2007 Ang. katter i blomsterbed: Hos meg funket det med et tykt lag KAKAOFLIS i blomsterbedet. etter vanning limer det seg sammen til en slags skorpe som kattene ikke gidder å grave i. Og blomstene trives med det også.
Kamomille Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 ifølge dyrebeskyttelsen er vannsprut både den mest humane og den mest effektive måten å "disiplinere" katter på Så sprut i vei du!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå