Gå til innhold

Hvor mange kcalorier per dag som gravid?


Annama

Anbefalte innlegg

Hei, mulig jeg har kommet helt feil...jeg skal ikke begynne på noen piller i forhold til slanking, men jeg ønsker å passe vekten nå som jeg er gravid.

 

Noen som vet hvor mye man bør spise/hvor mange kcalorier per dag man trenger? Evt. fortelle meg hvor jeg kan spørre...?

 

Meldte meg inn i dag! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke bare pilleslankere her inne.

 

Sånn kan du renge ut caloriforbruket ditt. Jeg ser det som at du ikke vil ned i vekt, men heller ikke gå opp?

 

Hvilestoffskifte=(Vekt*10)+(Høyde*6,25)-(alder*5)-161

 

Deretter må du multiplisere hvilsestoffskiftet med en faktor avhengig av din hverdagsaktivitet.

 

1,3 ved normal aktivitet, 1,2 ved lav aktivitet (stillesittende hverdag) 1,4 ved aktiv hverdag, fysisk jobb eller veldig mye trening.

 

Og ettesom du er gravid bør du ha 400 - 500 cal ekstra pr dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten leif, tallene er 1,3 - 1,4 og 1,5 i forhold til aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Takk, Doppler.

 

Men det virker veldig mye...:o(

Kom fra til 2373 kcal jeg + evt. 500 ekstra, som du sa...

 

Høres vannvittig mye ut, eller...?

 

Ellers vil jeg gjerne gå ned, så lenge det ikke går på bekostning av den nye babyen...;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et inntak på 2300 ca som grunn, og det er ikke vanvittig mye. Om du spiser det, vil du gå ned i vekt iom at du er gravid, men ikke sånn at det er farlig for babyen. Ikke legg deg under 2000 i alle fall når du er gravid.

 

Selv gikk jeg ned da jeg var gravid, for jeg var så mye dårlig. Det er jo ikke skadelig, for babyen får førsteretten til næringa i kroppen din. Men du frigjør en del tungmetaller når du slanker deg, og disse havner i blodomløpet og kan nå babyen. (om dette er sant, vet jeg ikke, men jeg har lest det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...