Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Snakket med ei i går som også har en gutt på 2,5 år som meg og hun bruker boksere over bleiene.. Har aldri hatt noe over bleiene jeg. Ikke tenkt på det heller. Bleiene sitter jo så godt at jeg har aldri følt behovet, men nå lurte jeg bare litt på om det var vanlig?
fox`y Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 ja jeg bruker d når han har t sjorte på.så slipper bleien å synes..min blir 2 år om 1 mnd han da:O)bruker d oxo under nattdrakten...
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Nei, det høres jo helt rart ut? Det er jo helt normalt at en 2 åring bruker bleier, så hvorfor skal den da dekkes til? Blir jo bare ekstra varmt for barnet også det. Men når han ikke har på bleie så bruker vi boksershorts på ham, men det er jo noe annet da ;-)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Ny problemstilling.... Nei, det gjør jeg da aldri... Gutten min er såvidt over 2 år og bruker bleie, og det må da bli skikkelig varmt om det skal en underbukse utenpå der igjen. Nå bruker han ofte up-and-go-lignende bleier og, de er jo litt underbukse-lignende også. Nei, dette har jeg egentlig ikke tenkt over engang...
Plug in babies Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Jeg har ei jente på 2,5 år, og hun har brukt truser, de som er bleietilpasset, over bleia etter hun sluttet å gå med body. Syns det holder bleien på plass, og hun var jo veldig stolt da hun fikk på seg trusene. Mener nå ikke at det blir ekstra varmt, i og med at de sitter greit over bleia, har ihvertfall ikke merket noe varmeutslett som følge av å ha på seg truse. Hvorfor er dette så rart? Er ikke helt med nå
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Rent personlig synes jeg det er rart fordi jeg ikke skjønner poenget :-) Med trusebleier, som vel de fleste så store barn bruker(?) så sitter bleien fint på plas av seg selv og derfor trenger man liksom ikke noe utenpå i tillegg. Truser/boksershortser er jo et plagg som er beregnet som eget undertøy rett mot huden når man ikke bruker bleie, for å unngå å ha bukse/strømpebukse/shorts rett mot huden, så for min del blir det veldig smør på flesk i og med at jeg ser på bleie som et undertøy også. Blir osm om jeg skulle tatt på 4 åringen min truse først og så boksershort oppå det igjen, helt unødvendig liksom. Men det er jo bare min personlige mening da.
Plug in babies Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Ja, der kan du se. Jeg ser ikke på bleie som undertøy, en bleie er en bleie, og trusen blir da en erstatning for bodyen. Føler bleien har en tendens til å slenge seg litt til siden til tider, spesielt under lek, så da er det jo greit at trusa holder den litt mer på plass. Men nå bruker hun jo nesten ikke bleier, så jeg vil ikke dvele for mye over den bleie/truse problematikken )
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Nei bruker bare blien. Bortsett fra i natt hvor det var så varmt. Da lå han i blein også hadde han boxer på utsiden. Var litt redd han skulle dra av seg bleia. Begynner med boxer når bleia er borte.
Føken siruppsnipp Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 Min 2 åring bruker truse under bukser som har knapper på innsiden (med strikk til å stramme/løsne på livet. Bruker truse for å ungå at disse kommer rett på huden og lager trykkmerker, for det ser ikke behagelig ut. Ellers ser jeg ikke behovet.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 Han ha brukt boxer utenpå bleia de siste nettene, for det ha vært så varmt, og han skulle være lik som faren. Men eller ingenting over bleia. Trodde det var litt sånn stolthet for de som ha slutta med bleier, å da kunne skryte av at dem bruker boxer eller truser. Men meg om det...
Sjonkel Rolf Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 Jeg er litt enig med Rufsetufse, truser og boksere er noe de får gå med når de ikke har bleie, slik at de kan være skikkelig stolte når de går med de:) men ser også at det av og til er behov for å ha noe over, min prøver i alle fall ofte å ta av bleien dersom han bare går med bleie. Men f.eks på nettene når han sover, tar jeg heller en kortbukse utenpå bleien, enn boksershorts for det om. Jeg har lyst å beholde bokserne til han skal bli "stor gutt" og gå uten bleie...
pøber´n & je Skrevet 5. juni 2007 #12 Skrevet 5. juni 2007 Her går han med truse over bleien. Greit å ha noe som stopper ferden om bleien skal løsne
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #13 Skrevet 5. juni 2007 Skjønner at ve er visst litt rare,vi da;-) Her har vi truser/boxer over bleia,og har hatt det et års tid. Syns det gjør at bleia sitter bedre,beskytter bleia mot å bli 'gnaget' i stykker av buksa + at jeg syns det virker rart med bukse rett på bleia.Og så syns småen det er stas med tøffe truser! Og truser finns fra str 80,så så rart er det vel egentlig ikke at mange bruker det?De er jo tilpasset bleier.
Løvemor79 Skrevet 6. juni 2007 #14 Skrevet 6. juni 2007 Vi brukte det aldri før, siden vi bruker up&go, og de sitter så bra. Da hun begynte i barnehagen ville de hun skulle bruke truse utenpå, for da satt bleiene mye bedre oppe, siden de bare bruker tape-bleier der. Vi bruker også truse når hun har tape-bleier, for da henger de ikke så lett, og vi slipper å stramme tapen så veldig.
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #15 Skrevet 8. juni 2007 Ja nå så!!! Har en gutt på 2 år og 3 måneder. I dag morges ropte han på meg. Da hadde han først tatt av bleia, så hadde han bæsja på gulvet. Tråkket på det, trødd rundt, og hoppet opp i senga. Heretter blir det shorts over bleia. Han har aldri tatt av bleia før, men nå er visst det stas.
amalie`s mamma Skrevet 8. juni 2007 #16 Skrevet 8. juni 2007 Amalie brukte vel truse over bleiene fra hun var 1,5 år tenker jeg, men hun sluttet med bleier både på natt og dagen den mnd hun ble 2,5 år... men det var ille stas truser utenpå bleie..
camilla^ Skrevet 8. juni 2007 #17 Skrevet 8. juni 2007 Min 2 åring bruker truse. Som en over sa, en bleie er en bleie og ikke undertøy, så undertøy har hun på seg. Jenta mi er veldig glad i å ha på seg truse, føler seg stor da. Endelig har hun truser som sin søster, og ekstra deilig når vi tar av bleien og hun bare går i trusa. Tror det blir litt enklere overgang fra å bruke bleie til bare truser. Men det er vel litt inviduelt hva barn liker også. Min skal ha på seg hver dag. Og må si jeg syns det er stygt å se bleieromper under kjoler. Syns de mangler noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå