Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Jeg passer en jente som blir 2år om 2mnd. Har selv en datter som er 2år. Språket har aldri vært noe godt på henne. Hun har liksom alltid vært litt treg på det punktet inntill de siste 2mnd kanskje. Da har språket kommet litt etter litt. MEN hun har alltid forstått det du sier. Altså sier du gå og rydd opp lekene så skjønner hun hva det betyr. Skal vi lage middag, skal du legge deg, bade pusse tenner osv osv. Altså hun skjønner hva ting betyr selv om hun ikke kan si det. Og det har hun jo gjort hvertfall siden hun var i overkant av året. MEN hun jeg passer skjønner ingenting. Altså sier du til hun skal du ha mat. Ser hun bare dumt på deg. Nå kommer mamma, ikke d skjønner hun. Altså når du prater med hun skjønner hun ingenitng av det. Du må vise hun maten for at hun skal reagere, du må vise hun mamma for at han skal reagere. Er dette normalt??? Jeg syns jo ikke det, for jeg syns jo min datter har vært treig. Men er det noen som syns dette skurrer litt også??? Får jo så vondt av hun for hun står jo bare der. Hvis noen kan legge denne ut på skravle hadde det vært fint....
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Mi jente på 17 mnd forstår alt du skriver i alle fall. Men barn er forskjellige. Også i utviklingen, så tiøringen kan plutselig falle ned den
mammut Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Det første som slår meg er at hun kanskje ikke hører noe godt. Si til foreldrene at de kanskje bør få sjekket hørselen til jenta.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 kan jo også være at foreldrene bruker andre ord enn du?? men som ei sa over her.. hun skulle kanskje ha testa hørselen sin!
FrøkenSprøken Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Jeg kan legge den ut på skravle for deg, jeg. Men tror også at du bør be foreldrene teste hørselen hennes.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 tusen takk Er det med forståelsen jeg syns er så rart... At hun faktisk ikke forstår noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå