Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Hei, Kan du se om du har fått en PM fra den eksperimentelle hudpleiedama? Jeg skrev en lang melding til deg, men fikk er rar feilmelding da jeg forsøkte å sende den til deg, så jeg vet ikke om den gikk gjennom eller ikke. So long,
tudeluuu Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 hei! Er ikke noe PM i innboxen min, så da var det nok en reell feilmelding!! Æsh, så kjipt.. det er omtrent det verste som finnes, at mailen slettes når man har skrevet laaaaangt!! Skal ikke kreve at du skriver en ny en, for jeg skjønner at det kanskje blir litt for tidkrevende!! Men blir selvsagt gla hvis du tar deg tid =) klem
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Nå har jeg sendt en ny PM til deg. Jeg skrev en lang melding, og trykket 'send' bare for å oppleve at den forsvant igjen. -Ble bittelitt irritert, kanskje? Jeg bare skrev den på nytt IGJEN, og husket på å kopiere den denne gangen. Da gikk den selvsagt gjennom. Puh!
tudeluuu Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 og da har du forhåpentligvis fått et svar =) (fikk iallefall ikke noe feilmelding =))
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Det var ingen melding i postkassa mi! Kan du skrive den om igjen, er du snill? Irriterende greier!
tudeluuu Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 æææsh!! er det mulig!! Jeg skriver på nytt! skal kopiere denne gangen!! =) Si fra om du ikke har fått noe om en halvtimes tid!! =)
tudeluuu Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 hehe.. nå kan det hende du har 10 meldinger i inboxen din.. kom bare opp feilmeldinger hele tiden, så jeg vet ikke om den ble sendt.. så prøvde på nytt og på nytt!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Sorry Tudeluuu, men fremdeles ingen post! Det virker som du sliter med det samme som jeg gjorde da jeg skulle skrive til deg! Det er så utrolig irriterende! I verste fall kan vi skrive her inne, riktignok uten å nevne enkelte ting jeg skrev til deg...
tudeluuu Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 jeg prøver igjen imorgen.. har lagret det jeg skrev i word på maskina mi.. håper problemet er borte til i morgen!! hvis ikke så kommer det svar her =) God natt så lenge =)
tudeluuu Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 nei, det går virkelig ikke.. så her kommer et svar =) Tusen takk for utfyllende mail ang produkt"utviklingen" din. Veldig spennende å lese om! Jeg går utifra at du er et eller annet innen helsevesenet iom at du har såpass med peiling på hva du kan tilsette og ikke for å få riktig ph-verdi! Er litt nysgjerrig på hvilken krem du bruker i bånn? er det bare syren som virker exfolierende, eller har du scrub i produktene også? Hvordan klarer du å finne riktig ph-verdi til forskjellige mennesker?? Jeg er som sagt hudpleiekonsulent selv, men jeg selger jo ferdige produkter, så jeg vet ikke så mye om selve utviklingen..så dette er veldig spennende for meg =) Jeg er helt enig med deg i at man må bruke spf i kremene.. bruker selv spf 25 i ansiktet hver dag =) Hehe,. du syntes ikke det så ut som om jeg hadde kvisete hud nei.. hehe.. det er mye concealer og foundation kan utrette av mirakler =) Jeg er egentlig ikke så mye plaget meg store kviser, men mer små kviser og urenheter, til tross for at jeg renser og styrer hver morgen og kveld.. problemet dukket, som sagt, opp etter at jeg fikk mensen tilbake etter fødselen. Utrolig irriterende! Har prøvd ut mye forskjellig, men får ikke skikkelig bukt på problemet.. Jeg har i tillegg veldig pillemani, og klarer ikke la en ru være i fred.. så huden min er ganske rød og irritert til tider, men til tross for at jeg smører på antiseptisk krem blir det ikke bedre!! Jaja.. dette håper jeg som sagt blir bedre, men dersom du har noen tips, tar jeg gjerne imot!! Hvor langt er du på vei, forresten? Og har du barn fra før? klem klem
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 Hei igjen Tudeluuu! Takk for lang og morsom mail! Jeg jobber ikke innen helsevesenet,- jobber faktisk ikke i det hele tatt for tiden. Vi flyttet til dette landet fordi mannen min har et veldig spesialisert yrke som gjør det langt mer attraktivt for ham å jobbe i utlandet. Det er forresten defor jeg svarer så sent,- vi ligger seks timer etter Norge. Jeg jobber ikke fordi jeg ikke har fått arbeidstillatelse ennå, og jeg tenker litt på å skape et eget firma etterhvert. Jeg har alltid vært en særing som liker å fikse ting selv, og jeg tror det er derfor jeg begynte med 'nukingen' av produktene. He he. Jeg gjorde en del research innen jeg starta med dette, og har ganske god peiling på eksperimentell funksjonell hudpleie, kan man kanskje kalle det? Men jeg har kun en formell akademisk utdannelse fra universitetet, så du har helt sikkert mye mer peiling på generell hudpleie enn meg. Jeg burde ha tatt en utdannelse innen kjemi om jeg skulle ha satset på produktfremstilling, tror jeg. Jeg er en potetdame som kan brukes til det meste, sånn jobbmessig. I det siste har jeg brukt kremer fra dette landet, men i Norge har jeg bedt folk kjøpe hudkremer fra Olay (heter det det?) og ansiktsvann fra L'oreal,- jo enklere jo bedre. Jeg tilpasser ikke egentlig PH-en etter 'kundene' mines hud, men etter den funksjonen kremen, masken eller ansiktsvannet skal ha. Hvis noen har veldig tørr hud tilsetter jeg mer glyserin og mindre syre, og for noen med din hudtype ville jeg ha kjørt på mye syre (og dermed lavere PH) og mindre glyserin. Jeg kunne ha fortsatt i all evighet og tjatret om dette, men det er sikkertbegrenset hvor interessant det er. He he. Jeg HAR faktisk et godt tips til huden din; en maske jeg lager meg om huden er nuppete, grå og ujevn i farven. Hvis du har agressive utbrudd kan den også virke poresammentrekkende og bakteriehemmende, men jeg ville ha droppet skrubbingen på slutten, for å ikke gjøre kvisene enda sintere. :-/ Here it goes: Du tar en liten bolle eller et eggeglass, og legger oppi ca. en teskje konsentrert og avkjølt avtrekk av grønn te (for anitioksydanter). Oppi der putter du 5 dispril/aspirin (ren salisylsyre/BHA- rengjør i porene, er bakteriehemmende og til en viss grad eksfolierende, men ikke slik som AHA). Når de har løst seg opp så kan du tilsette litt glyserin eller honning, eller la være. Jeg har litt tørr hud, så jeg synes det er best, men masken er ikke veldig uttørkende, så det er helt greit uten. Du kan også tilsette litt vanlig ansiktsmaske, kanskje en halv teskje, for da binder den bedre slik at den blir lettere å jobbe med. Hvis ikke stiller du deg over vasken med dispril/grønn te-blandingen din, og påfører den med fingrene. Den skal ha en 'paste'-aktig konsistens, og noe vil falle i vasken. Bare le, og ta det opp igjen! Hvis du IKKE har hissige utbrudd kan du skrubbe den inn litt slik at den sitter lettere, men ellers prøver du bare å glatte den på. Du kan ha den på i opptil 10 minutter, men den er også effektiv om du har den på i bare et par minutter. Disprilen/aspirinen vil ha en litt grov konsistens fremdeles, så når du vasker den av er det bra å bruke den som en skrubb,- men ikke om huden er sinna, altså. Så bruker du ansiktsvann og påfører ansiktskrem som vanlig, og du vil bli helt SJOKKERT over hvor fantastisk jevn, fast, glødende og ren huden ser ut. Denne masken er bedre enn noe annet jeg noensinne har prøvd, og jeg har prøvd ALT,- tro meg. Jeg elsker å ta denne maska først, og deretter påføre honning som en maske etterpå, og la den sitte på i et par minutter. Det er en fantastisk deilig, og nesten sensuell opplevelse. He he. Nå er jeg litt flau over hvor langt dette ble. Folk tror sikkert at jeg er litt smårar, men jeg får prøve å holde meg anonym, så kanskje jeg slipper hetsende innlegg på kranglesida senere...Det er sikkert noen som gjetter hvem som har skrevet dette siden jeg er såpass ærlig om situasjonen jeg er i, men det får gå likevel. Jeg er ca. syv uker på vei forresten! -Var gravid i uke 6/7 da jeg mistet den første avleggeren i februar, så om alt går bra vil dette bli vårt første barn. Bare spør om det er noe mer du lurer på! Jeg kan som sagt tjatre hvor lenge som helst om dette. Tudeluu! Klem,
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #12 Skrevet 5. juni 2007 Det var langt ja! :-) Jeg er ikke Tudelu men leste den likevel... Jeg tror jeg skal prøve den maska jeg og! Hørtes bra ut!
tudeluuu Skrevet 5. juni 2007 #13 Skrevet 5. juni 2007 Hehe,. jeg har ikke noe imot lange innlegg, spesielt ikke når de er fyllt med innhold =) Takk for oppskrift! Må skaffe meg dispril/aspirin.. så skal jeg prøve ut maska etter din oppskrift!! Gleder meg veldig =) Krysser alle fingre og tær for at det skal gå bra med graviditeten din denne gangen =) Det gjør nok det skal du se =) klem tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå