Gå til innhold

Vurderer dere modningsakupunktur?

Anbefalte innlegg

Jeg er av den oppfatning av at babyen kommer ut når den er klar for det, og har lenge sagt at jeg ikke vil prøve alle mulige kjerringråd for å fremskynde fødselen. Men for å unngå evt overtid og gjøre kroppen mer klar, har jeg begynt å vurdere akupunktur. Innbiller meg at det er lurt?!

Skal ringe en akupunktør i morgen jeg og spørre litt, evt bestille time =)

Flere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9494787-vurderer-dere-modningsakupunktur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også argumenterer litt med meg selv i forhold til dette. Er på en måte veldig klar for å unngå overtid og kjappere modning. På den annen side mener jeg at man bør la kroppen gå sin gang og ta den tid det tar. I tillegg er det jo litt dyrt også... Er veldig usikker, men jeg heller kanskje mest mot å ikke ta det...

Tar gjerne imot flere råd / erfaringer..

Jeg har lyst paa modningsakupunktur for at kroppen skal bli mer klar, og foedselen kanskje (haape haape) lettere. Men har ikke lyst til at det eventuelt skal fremskynde foedselen (i hvert fall ikke med mer enn maks en uke)! Saa jeg vet heller ikke helt hva jeg skal gjore. Innbiller meg at jeg har lest at det egentlig IKKE fremskynder foedselen, men leser man her inne virker det som om alle tror at akupunktur kan gjore det... Saa ikke vet jeg..

To av jordmødrene på sykehuset har anbefalt meg å f modningsakupunktur, så etter neste time om en uke så skal vi snakke om det og avtale time. Begge jordmødrene vil helst forhindre at jeg går over termin pga. forrige fødsel, så får vi se hvor det bærer hen. :)

Annonse

I følge begge jordmødrene så kan de sette nåler som hjelper kroppen i gang og får ting til å skje fortere. Det er jo en av de som skal sette nålene, så jeg velger å tro at de vet hva de snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...