Gå til innhold

kolikk eller "bare" luftsmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutten min på 8 uker, har for en uke siden plutselig blitt plaget med luftsmerter. Smertene hans starter på formiddagen og varer til ettermiddagen. På kvelden er han i fin form igjen, og han sover godt om natten(bank i bordet:-p). Hele kroppen hans spenner seg og det kan virke som han får regelmessige tak. I dag har han vært nesten utrøstelig og det er tydelig at han ikke har det godt. Lurer veldig på om det er kolikk eller om det er noe jeg spiser. Hva tror dere? Hvis det er noe jeg spiser, hadde smertene plutselig avtatt slik de gjør nå? Lurer også på om vi skal bestille time til kiropraktor i morgen. Eller bør vi dra til legen første?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kolikk er bare et annet ord for "luftsmerter" hos babyen.

Hos meg begynte det med mest uro på dagen i begynnelsen, men har nå forflyttet seg til å ha toppen på kveldstid. Noe som er det vanligeste for kolikken.

Barnelegen på 6ukerskontrollen bare sa: "å ja, urolig og magevondt. Ja er nok kolikk det ja. Går heldigvis over ved 3 mnd alder." "Så dere bærer mye ja, det er det nok bare å fortsette med"

Du kan jo være heldig å klare å "kurere" det med å endre din kost eller så har jeg hørt at fenikkel te skal hjelpe veldig bra. Vi har vært hos kiropraktoren, men småen er nok ikke kurert med tanke på kolikken desverre, men fikk ordnet diverse andre ting når han var der. Men er absolutt verdt et forsøk, det hjelper hos mange!!

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen med deg Kaa82. Vår gutt er 5 uker i dag og skrikingen med luftsmerter startet for fullt for cirka 1 uke siden. Det er som du sier mest uro på dagen og ettermiddag, men nå i kveld (pappa tar seg av han nå...), vil han ikke legge seg og hyler som besatt.

Har også prøvd det meste, men tror rett og slett at det er tarmsystemet hans som ikke er klart ennå og han reagerer på MM'en. Tenker at det går over, men det er veldig slitsomt. Kanskje vi skal prøve kiropraktor...

Skrevet

Min lille pie har strevd mye med kolikk,,,men nå har hun vippet over to og en halv mnd, å hun er mye roligere...

Helt fra vår første natt på sykehuset har hun vært våken gjennom natta,,, smertene hennes begynte som oftest i rundt 17-18 tia å varte sammenhengende fram til 4-5 på natta.. helt utrøsteli,, stakkar lita, var ganske slitsomt for både mor å datter,,. prøvde minifom å sukkervann, men hjalp ikke,, så vi for til kiropraktor når hun var rundt 5 -6 uker,, var der på tre behandlinger,, hun ble litt roligere, men ble ikke roligere med en gang, men ver en periode ble hun roligere for hver dag som gikk...

men de beste rådene jeg fikk etter behandlingene var å holde meg unna en del matvarer som: meieriprodukter, salat (den merka jeg v eldig godt), egg, løk å sjokolade.. Jenta ble bedre ho, men hva som virka er ikke godt å si,,, ...

Var det kiropraktoren, maten eller alderen???

Skrevet

Vår lille på 1 mnd har vært urolig siden vi kom hjem fra sykehuset. Men så ble det værre og værre, ble urolig hele dagen og begynte å få mange skriketokter. Så her har vi vondt i ryggen av bæringen, hehe. Men kan nok ikke klage for hun sover heldigvis om natten, 6-7 timer i strekk før hun våkner for mat og sover enda noen timer til =). Hun er nok kjempe utslitt etter å ha sove så fryktelig lite på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...