Gå til innhold

Vann i kroppen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med tips om hvordan redusere vannet i kroppen...? Begynner å få diiigre ankler... Det er ikke så behagelig...

Da jeg gikk med lille-prinsessa mi så fikk jeg det bare helt på slutten, men nå har det jo begynt nesten 3 mnd før termin...

Noen med erfaringer på dette...?

Klæm:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk mye vann..Ironisk nok.

Beveg deg.

sitt med bena høyere enn magen (hvis det er vann i bena du har)

Bruk støttestrømper

hmmm... det er vel de rådene jeg har for øyeblikket.

Skrevet

sliter litt med det samme og må nå prøve disse rådene selv...

...legger til bruk mindre salt også

Skrevet

Jeg var på kontroll idag og nevnte at jeg også har den siste uken fått hovne ben/ankler...

Fikk den koselige beskjeden om at sålenge bena mine var slanke og normale når jeg våknet om morgenen er i utgangspunktet alt helt normalt. Det er babyen som presser på systemet som gjør at bena hovner opp..

Tipset fra legen var å sitte med bena høyere enn magen så ofte det lar seg gjøre... Drikke masse vann. Støttestrømper kan brukes dersom det føles behagelig og "penere"... Samt ikke bruke stramme sokker/sko etc.

Dette er helt normalt fra man går over til 3. trimester sa legen.

MEN, dersom leggene/anklene ikke går tilbake til "normalen" i løpet av natta måtte man oppsøke lege. Da kan det være andre ting i gjære...

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg lærte en gang at hibiscus te var bra om man hadde vann i kroppen (det var ikke i forbindelse med graviditet) det fungerte på meg. Kan jo hende at det hjelper men har ikke prøvd nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...