Gå til innhold

Tannlegen?! :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hejhejhalå!

Burde egentlig vært hos tannlegen for lenge siden... og nå er jeg jo gravid. Vet at man ikke bør utsettes for røntgenstråler når man er gravid, så hvordan gjør man det da når man skal ta bilde av tennene? Har hørt noen si at man kan få et "teppe" over magen som skal beskytte. Men kan man stole på dette 100%?

Ikke hysterisk altså, bare lurer...

Ellers er det gull å være gravid :) Tenker ikke på annet om dagen. Gleder meg til magen vokser litt sånn at jeg kan kjøpe mammaklær! Jippi!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var inne på kontroll bare noen dager etter EL og måtte rødmende forklare at jeg muligens kunne være gravid, i hvert fall håpte det...han droppet å ta røntgen for sikkerhets skyld. Han gikk nøye over tenna mens han kikket på de gamle røntgenbildene...kan opplyse om at han fant et hull som måtte fylles.

Skrevet

tror de fledste tannleger vil la være å ta nye røntgenbilder av gravide.De går mest sannsynlig bare gjennom bildene som ble tatt sist du var, og ser over tennene dine, noen hull kan de finne uten bilde. uten bilde. Hvis du har noen da. Jeg ville uansett ha gått til tannlegen.Dumt å utsette hvis det skulle være noe..Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar dere to! Problemet er bare det at jeg har flyttet og har ikke vært hos tannlegen her før - dermed blir det ny tannlege, og null bilder... (og så skal det sies at det er noen år siden sist jeg var hos tannlegen ;) Men har aldri hatt hull, og dermed bare glemt det...)

Jaja, kanskje de finner noe om de leter godt likevel? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...