Gå til innhold

Hva er GHB???

Duracellgirl*prøver*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte om dette på nyhetene.. men hva er det egentlig?? Har hørt om det før og jeg trodde det var et narkotisk stoff,men så sier sambo at det er en type sprit!

noen som kan oppklare dette for oss?

Skrevet

GHB er et narkotisk stoff.

Visstnok kjemisk fremstilt, og "mye" brukt i rave-miljøet.

Gjest Odyssey og det nydelige nurket
Skrevet

GhB er den verste dritten du kan få i deg. Verre 'partydop' skal du lete lenge etter.

Kan gi en alkohollignende rus.

GHB, ofte feilaktig kalt flytende ecstasy, er en forkortelse for det syntetiske stoffet og rusmiddelet gammahydroksybutyrat. GHB regnes som særlig farlig på grunn av den kraftige effekten, og at det er meget vanskelig å beregne dosen. Det er vanskelig å behandle tilfeller av GHB-overdose, da det ikke finnes noen motgift.

GHB ble framstilt som et bedøvelsesmiddel i 50-årene. GHB blir i dag illegalt framstilt og omsatt som tabletter, i pulverform eller flytende på små flasker. Det siste alternativet er mest vanlig.

Små doser GHB gir en oppkvikkende rus: Man føler seg våken og kunstig pigg og opplagt. Større mengder kan gi en bedøvende og sløvende effekt, og en hallusinogen effekt (sansebedrag). Virkningen kommer etter 5–20 minutter og kan vare i halvannen til tre timer. Mange blir hissige og aggressive under rus. Selv små doser kan føre til svimmelhet, snøvling, hodepine, kramper og lavere blodtrykk. Ved overdose kan brukeren svime av og havne i koma mens hjertet svekkes eller luftveien blokkeres. GHB er spesielt farlig når det brukes sammen med alkohol. Langtidsbruk av GHB kan føre til psykiske problemer og depresjoner.

Skrevet

Det er visstnok narkotika i flytende form..

Skrevet

dette drikker de da? eller brukes via sprøyter?

Hehe.. jeg er ikke intressert i narkotiske stoffer,men irriterer meg å ikke vite bare, hihi:)

Gjest Odyssey og det nydelige nurket
Skrevet

ja det kan drikkes.

Skrevet

Hvis du søker kjapt på google så får du masse informative treff.

(jeg ser lenka over ikke ble helt god...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...