Gå til innhold

Nå er jeg veldig bekymret!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget for lenge siden at jenta mi har to små kuler i bakhodet. Det kjennes ut som små fettklumper, en på hver side. Mannen min mente jeg bare var overbekymret og jeg prøvde å la være å tenke på det. Kanskje var det bare et par fettjkertler eller noe. Men idag oppdaget jeg enda en klump, og nå er jeg veldig redd! Nå er det altså tre klumper i bakhodet på størrelse med erter. Skal bestille legetime i morgen, men klarer ikke helt å roe meg. Er veldig redd for om det kan være noe alvorlig som kreft eller noe annet alvorlig... Noen som har opplevd noe lignende?? Blir veldig takknemlig for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ikke noe alvorlig... kreft i hodet sitter som regel innenfor kraniet ;-)

Skrevet

FANT NOE OM DET PÅ BARNELEGENE.NO SOM KANSKJE KAN BEROLIGE DEG..

kuler i bakhodet på baby

Hei. Min lille jente på 5 måneder har noen små kuler på hver side av bakhodet. Disse er mindre enn erter og ligger på høyde med midten av øret. De er plasserte ca 3 cm bak fra øret. Er dette et normalfenomen eller høres det skummelt ut? Bør jeg kontakte lege? Mvh.

Lagt inn: 13.03.2007

Barnelegens råd & svar:

SV: kuler i bakhodet på baby

Hei, og takk for ditt spørsmål.

Dette høres helt normalt ut og er som regel små talgkjertler, dette trenger du normalt ikke å undersøke nærmere hos lege.

Skrevet

Tusen takk for svar begge to!! Nå er jeg mye roligere:-)

Skrevet

Dette kjenner jeg igjen ja. Mine barn har/ har haft slike "klumper". Noen sier det er lymfekjertler som kjennes veldig tydelig hos noen. De kan hovne opp hvis de er på vei å bli syke, eller om de er syke.

Når de er så små så er det ikke noe å bekymre seg over, men hvis de vokser så skal man kontakte lege.

Jeg ble òg veldig bekymret første gang jeg oppdaget dem, dro på legevakten men èn gang jeg... ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...