Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Som dere skjønner er jeg førstegangsfødende og usikker på det meste. Har vært innpå flere nettsteder og lest og det er jo en JUNGEL av ulike bære-varianter. Kan si at jeg allerede har kjøpt en babybjørn....men ønsker mer.. Hvilken er best for nyfødt? Hvilken er bra for noen måneder gammel? Når egner babybjørnen min seg best?
moo Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Hva med å stille disse spørsmålene inne på www.tettinntil.com - der har de egen debatt for nybegynnere. (Men vær forberedt på at noen kommer til å svare "Aldri" på det tredje spørsmålet ditt!)
Duddlidu Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Hei, jeg prøver å svare jeg: 1. Nyfødt kan jeg tenke meg at bæresjal kan være best, et elastisk et, feks. Moby Wrap Nyfødte sitter/ligger helt supert oppi sjal. Jeg har aldri vært helt venn med bæreslynger, men det er nok andre som kanskje vil si at de er helt supre altså. 2. Meitai synes jeg er helt topp når babyen er blitt noen mnd. Jeg bruker selv meitai mye, særlig inne når jeg gjør husarbeid og slikt, men også til kortere turer på butikken, kjøpesenteret ol. For lenger turer i skog og mark bruker jeg vogna eller bæresjalet mitt, det er utrolig godt å bære i, selv min lille goklump på snart 11 kg. 3. Jeg hatet min Babybjørn, ryggen min ble helt gåen etter bare 15 - 20 min bæring. måtte nesten ligge resten av dagen. Dessuten er den ikke særlig bra for babyen fordi den får all sin egen vekt belastet kun på hofte og bekken. Jeg solgte min nesten ubrukt på finn.no for en fin pris, aldri angret på det.
sakama Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 På tettinntil vil du garantert få svar på mye av det du lurer på. Men jeg vil anbefale et elastisk sjal når babyen er nyfødt, så kan du etterhvert gå over til vevd sjal når babyen blir større og tyngre. Jeg synes også mei tai er kjempeflott å bruke fra ca 4 mnd og oppover. Slynge er også flott for nyfødte, men jeg har ikke prøvd det selv (kunne på større baby) Det kreves litt trening (men det går garantert helt fint)med sjal, men jeg tror faktisk du vil finne ut at babybjørnen blir overflødig;). Det er MYE mer komfortabelt både for mor og barn å bruke sjal, og så er det ikke minst så koselig å bære babyen tettinntil. Jeg har prøvd både det ene og det andre, og skulle så inderlig ønsket at jeg visste om bæresjal da eldstemann var baby.Lykke til
bobby - nr 2 i juli Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Vil reklamere litt for Ergo-selen jeg, da. Den er nesten som en mei-tai, men du slipper å knyte, bæres som en sekk (mage el rygg). Kan brukes fra nyfødt med nyfødtinnlegg, uten fra ca 3 mnd. Lillegutt er 5 mnd, og i dag har vi vært på lang fjelltur, og han koste seg i selen hele dagen. Har ikke prøvd slynge eller mei tai.
IgglePiggle Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Hater ogsaa min babybjorn.. Faar saa utrolig vondt i nakken av den at det er et mareritt enda gutten min var bare 2mnd og lett da jeg brukte den.. Synes ogsaa at gutten min satt saa vondt i den.. Har naa kjoept en ergo baeresele og jeg har store forventninger til den.. Bestilte den paa internet saa den har ikke kommet enda, men jeg gleder meg til aa prove den.. Haaper den er saa god som alle sier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå