Gå til innhold

hvor tidlig kan manne kjenne liv? (samme som på skravle)


juniorkrabaten

Anbefalte innlegg

noen som vet?

 

jeg er i uke 10, har ikke kjent liv enda, er annengangs fødende. Svigerinnen min er også gravid, hun har termin 7 dager etter meg, hun sier hun kjenner det spreller hver dag.

 

husker ikke selv når jeg kjente første bevegelsene sist men mente at dette var mye senere? eller husker jeg feil?

 

noen som vet sikkert? eller kan fortelle når du følte første sparkene?

 

takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vel veldig individuelt, leste en plass at noen kjente det så tidlig som rundt uke 14 tror jeg, mens andre hadde fortsatt ikke kjent noe i uke 17..

Men jeg vet ikke da, har ikke kjent noe jeg tror jeg, og ikke har jeg vært gravid før heller.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

 

ja jeg husker ikke sikkert men jeg mente at jeg ikke kjente noe liv før etter ul i uke 17. sist. men, jeg husker ikke sikkert.

mistet forrige mars og er litt skrullete etter dette, så da tror jeg selvfølgelig det er noe feil hos meg jeg da... fordi jeg ikke kjenner noe:) men som du så er det nok veldig individuelt.

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan lett bli litt for overnervøs av dette, og det blir vel ikke bedre av at det er så mye snakk om ma og sa. jeg prøver å se positivt på det og venter bare på ul, tar likosm ikke noe for gitt før jeg har sett at det er liv der og at den ser sunn og frisk ut, også får jeg heller ta ting som de kommer.. skulle det gå galt så får man bare ta det som det kommer.

 

Det går nok bra skal du se. :)

Prøv og kos deg istede for å bekymre deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg fasiten, men både min jordmor og gyekolog sier at de som sier de kjenner liv så tidlig som uke 14 må kjenne noe annet som de tror er fosteret. Som f.ex luft og tarmbevegelser. Begge de mente at det var plent umulig å kjenne noe før. Vet at mange her inne sier at de kjenner liv tidligere enn dette, men de fant det helt usannsynlig. Jeg er selv annengangs og er 18+2 med forranliggende morkake, og må faktisk innrømme at jeg ikke kjenner noen ting. Vet allikevel at den lille har det helt utmerket. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjente helt tydelig et lite kakk fra innsiden da jeg var ca 14 uker på vei med førstemann.. da lå jeg med hånden på magen (rett over skambeinet) og kjente, og det var helt tydelig at det var en pitteliten fot.. kunne også se et lite dult noen uker senere.. men bevegelsene var sjeldne å kjenne så tidlig.. husker ikke når jeg kjente bevegelser hver dag, men det kom veldig gradvis.. men altså.. første dytt var helt klart i uke 14..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...