Gjest Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Spør her,siden vi snart hører til her ;-))) Orker ikke fortelle hele historien,men sønnen min på snart 2 år (bursdag i juni;-)) har en sykdomshistorie og har alltid spist lite. Han er frisk nå,men ingen stor spiser;-) Saken er den at dette har medført at han sovner med ei flaske melk både når han legger seg om kvelden og når han sover duppen sin om dagen. På dagtid går d greit,men den kvelds flaska begynner å plage meg litt. Han våkner jo klissvåt oftest hver morgen... Og dette er jeg veldig lei... Pluss at jeg er redd for tennene hans... Hjelper ikke å gi han vann på flaska,for da gråter han bare. Har dere tips til hvordan jeg kan slutte med dette m han? Han har frem til nå vært våken opptil 5 ganger om natten og alt har vært så vanskelig. Endelig sover han om natten,og jeg er redd for å ødelegge dette også da... Huff,ikke lett...;-)
Emma-Bethines mamma Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Man må vel regne med et par-tre tøffe kvelder for å få de til å sovne uten slike ritualer, vi har hatt det med vår 3 åring, først m flaskeavvenning i fjor, så med de hundre sangene vi skulle synge før hun ville sove.. de er ganske utholdne og etter 2 år..MEN dette kan de ikke bestemme selv. Mitt eneste råd er egentlig bestem dere, fortell gutten hva som skal skje og hvorfor, og stå på, innfør eventuelt noe annet koselig før leggetid, halver flasken en tid i forkant og lavere temperatur på melk og gi før tannpuss/fluor. La han beholde morgenflasken f.eks hvis det passer sånn med måltider..Melken tar mye plass og næring fra maten bl.a jernopptaket blir dårlig har jeg hørt, men jeg merker at apetitten minsker når hun får melk om morgenen. Jeg bruker nemlig fortsatt 100-150 ml lunken melk til morgenstellet til min 3ÅRING, for det passer bra med at frokosten i barnehagen er en time senere, så slipper jeg noe mating hjemme. Men kan du ikke ta en prat m helsestasjonen og da?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Vi har hatt det på samme måte som dere. Mye sykdom og flasken har vært kjekk å ha. Han fikk lenge prosobee på tåteflaske pga. at han hadde halsbrann (plaget med reflux og sure oppstøt). Da litt før han var to år så sørget vi for at han hver dag fikk kikke i kjøkkenskapet og hente det han skulle drikke av.. Som regel en flaske. En kveld ryddet vi alle flaskene ned i en eske og satte i stedet inn en del morsomme kopper og to sånne "sports-flasker". Vi leste også Karius og Baktus og så den på film. Når natten kom så våknet han og ville ha prosobee på flaske.. Vi sa at han ikke kunne få det, for da ville Karius og Baktus banke i tennene hans (noe som for øvrig er sant). Dessuten var alle flaskene borte. Vi sa han kunne få en kopp med vann. Han protesterte så klart. Så bar vi han ut på kjøkkenet og åpnet kjøkkenskapet. Han gråt litt over synet, men slo seg til ro med en Ole Brumm kopp med vann. Dette gjentok seg noen netter, så begynte vi å bare sette en sportsflaske med litt vann inne på sengekanten hans. Om han våknet tok han seg en liten suup der uten å vekke hele huset. Etterhvert våknet han skjeldnere og skjeldnere.. Han har fortsatt den flasken stående på sengekanten tilfelle (han er til tider plaget av halsbrann om natten, så det er godt for han å ha den der tilfelle). Nå drikker han prosobee'en av kopp eller glass på morgenen etter han har stått opp .-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå