Holly❄️ Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Har en gutt på 3 år, som i sitt korte liv har hatt kanskje 3 myggstikk. Og de plager både meg og han.. de blir kjempestore, skikkelig hoven, og så vesker det av de. Er knallhard der han har fått de, i dag fikk han et på armen. Er kjempehoven, men han sier at det ikke klør mer.. klødde litt tidligere i dag. Hva gjør man med dette? Er dette noe man bør ta opp med legen? Og da er jeg jo kjemperedd han kanskje kan være like allergisk mot vepsestikk også... ?? Svigermor er så allergisk mot veps at blir hun stukket av en, må hun straks til sykehus.. Er dette noe arvelig? Hm...
Holly❄️ Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 3. juni 2007 stikket i dag gjør at han er stiv fra albuen til håndleddet, på oversiden av hånden... syns så synd i han, ser veldig ubehagelig. Er utrolig hovent, derfor det blir stivt tror jeg...
~sjiraff~ Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Snuppa får kjempekuler av myggstikk, så størrelse med en femmer i omkrets og kanskje 1-1,5 cm høye... Helt vanvittig å se på. Første gang de så en i bhg ble de helt fra seg og forklarte da jeg hentet at de ikke hadde sett at hun hadde falt og slått seg og var kjempe lei seg.. hehe.. jeg kunne berolige de med at det kun var et myggstikk.. Men det vesker ikke av hennes. Hun har forøvrig blitt stukket av veps en gang og da hadde hun ikke noen rekeaksjon i det hele tatt. Om det er arvelig aner jeg ikke, men her reagerer pappaen også gasnske ille på myggstikk, og knott osv. Men ikke på veps så vidt han vet.
Espoir Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Min jente er det også, hun får sinnsykt store kuler, og en gang fikk hun skikkelig elefantbein av et insektstikk i syden. Vi har da reist med en venninne som er farmaseut, og hun har gitt henne Zyrtec, rett og slett. Vanlig allergimedisn. Men du bør nok heller snakke med en lege før du gjør det samme, for det er jo noe med alder otg vekt osv. Min jente er ikke allergisk mot veps, vi har sjekket det. Så det behøver ikke være noen sammenheng. Det kan være lurt å ta allergitest hos legen.
Mom2Two Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Dere bør gå til legen, og få han til å vurdere om dere trenger allergimedisiner dere kan bruke selv når uhellet er ute, f. eks epi-penn. Ja, allergier kan gå i arv.
Expat Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Jeg var sånn, fikk allergitabletter når det var sånn! Snakk med legen, ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå