Mintbolle Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Sliter litt med å få inn leggerutiner på minsten på 3,5 mnd. Med søstern var dette aldri noe problem, men minsten hyler og nekter å legge seg. Ender som regel med at jeg må stå å gynge han i søvn i bagen som hører til vogna. Kan jeg la en på 3,5 mnd ligge å skrike litt i senga??? Trenger tips...
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Vi startet med å skille mellom natt og dag allerede på sykehuset. Lite lys og ikke noe dull og dall. Tror du det var vanskelig eller;-) Når vi kom hjem fra sykehuset syntes vi senga var enorm i forhold til den lille gutten, så vi la rett og slett bagen oppe i senga og lot han sove i bagen til han var ca 4mnd. Vi fikk i fødselsgave skinn fra nøstebarn, noe han har blitt TOTALT avhengig av. Vi tok gradvis overgangen fra bag til seng ved å bygge opp med dyne på hver siden av sengen når han skulle over til den og overgangen har gått smertefritt. Kanskje han liker det trangt og lunt? Jeg går til dags dato med solstråla til han sovner på kvelden, eller vi har faste rutiner- grøt - bad og sang. Jeg går med han til jeg er ferdig med å synge de 8sangene vi har valgt og har han ikke sovnet da legger jeg han i senga. Er han urolig tar jeg han opp (MEN GÅR IKKE UT AV ROMMET), så legger jeg han ned igjen, er han urolig tar jeg han opp tilbyr melk, vil han ikke ha blir han lagt i senga. Vi har vært veldig konsekvente på at natt er natt og det har virket kjempebra på han. I dag er han 6,5mnd og sovner mellom halv syv og syv, våken tidlig på morgningen får litt melk og sover til syv halv åtte. Tydelig han liker gynging, prøv å få inn sang mens du går ,kanskje det har en begroligende/søvndyssende effekt på han. Jeg mener selv vi ikke får inn noen uvane ved å gå med han. Han koser seg og jeg koser meg og selv om han sovner til sang nr to - hvem kan segla, synger jeg alle åtte. Et rolig og koselig kveldstell. Bare et tips - lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå