Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lovte deg å skrive oppdatering om hva som skjedde med meg, og så gjorde jeg det ikke. Tingen er at alt er litt usikkert akkurat nå.

Jeg var så fortvilet, og samtalen med deg gjorde meg mye roligere, og det er jeg utrolig takknemlig for. Mannen min var redd for at jeg skulle abortere på grunn av stress, folk har jo litt forskjellige teorier på det.

Kl.ca 00.00 fikk jeg melding av en jente som hadde progestan! Vi ble så glade. Jeg tok de ca.kl 01.00 på natten, det var den dosen jeg skulle hatt om kvelden. Så tok jeg den dosen jeg skulle hatt om natten neste morgen kl. 07.00

Jeg var så utslitt hele dagen. Ca. kl 17.00 begynnte jeg å blø. Da ringte jeg legevakten og de sa jeg måtte vendte til dagen etterpå, og da måtte jeg gå til fastlegen og så til poliklinikken. Jeg har jo abortert to ganger før, og jeg synes det tar evigheter å vente der på poliklinikken hvis man ikke har time.

Så dagen etterpå ringte jeg Haugesund. De sa jeg kunne godt gå til gynekologen min i stedet. Så det skal jeg i morgen, på tirsdag.

De i Haugesund synes det var rart hvis jeg har abortert på grunn av at jeg tok progestanen så lite for sent. De synes heller ikke at det er sannsynlig at det var stresset som gjorde det.

Jeg har sluttet å blø. Det var egentlig bare den første ettermiddagen jeg blødde mye. Så jeg krysser fingre for at embryoene kanskje lever ennå, i alle fall kanskje ett av dem?

Huff, dette brevet ble nok ganske kjedelig å lese, liksom bare oppramsing av fakta som har skjedd siden jeg snakka med deg. Det var godt å snakke med deg. Barnet ditt er heldig som får deg til mor, du virker så omsorgsfull.

Håper du har det bra! Klem

Fortsetter under...

Hei igjen jenta:)

Hvordan går det med deg?

Det var hyggelig å prate med deg og det er godt å vite at jeg kunne hjelpe deg litt:)

Blør du enda? Du skriver at du skal til gyn på tirsdag. Mener du imorgen? Hvilken gyn går du til i Stavanger?

Uansett så skal du vite at du har ikke gjort noe feil med tanke på det å ta progestan eller ikke og evnt. stress. For det første så består denne "ivf-verden" av stress, stress og stress. Det er helt umulig å unngå. Du fikk satt inn 2 fryseegg og ble gravid. Når du ble gravid så produsere kroppen din sitt eget progestan og i tillegg har du tatt progestan siden du fikk satt inn eggene. Da du gikk tom, så hadde du allerede tatt progestan i en 16-18 dager, stemmer ikke det? Med andre ord så er kroppen din full av progestan og jeg ser også på det som usannsynlig at du kan abortere pga dette.

Så uansett hva som skulle skje videre, så må du ikke ha skyldfølelse for noe og tenke på hva du kunnen gjort anderledes.

Nå vet jeg ikke hva som er skjedd videre og hva du har gjort siden sist, men du skal vite at det er flere som blør ut ett av to egg og likevel er gravid med en.

Ønsker deg all verdens lykke til videre og jeg krysser alt jeg har for at dette skal gå bra. Det fortjener du virkelig! Kom innom og fortell hvordan det går med deg.

Barnet mitt er like heldig som det barnet som bare venter på å få komme til deg og din kjære - og det vil komme:)

Gode klemmer fra meg og lillegutt som heier på dere:)

Hei! Takk for så fint brev!

Vi var hos hos gynekologen i dag. Jeg har ikke blødd hver dag i denne uka, men jeg blødde ganske mye i går, så jeg tenkte at det ville være typisk meg å klamre meg til et håp som ikke fantes.

Jeg var stressa, sur og lei og oppgitt da vi kom inn til dr.Bergh som er gynekologen min. Jeg orket nesten ikke se på ultralydskjermen. Helt til dr. Bergh og mannen min sier "se, der banker hjertet". Jeg så på skjermen og var skikkelig sjokkert. Det var bitte små hjertebank. Som var levende.

Så jeg er visstnok fortsatt gravid! Og fikk med meg et lite bilde som bevis.

Rart hvordan man kan psyke seg selv så grundig ned noen ganger. Men, jeg hadde jo håpet litt inni meg også da, og hadde ikke gitt opp helt- mye takket være deg!

Kanskje det var sånn at det var ett av embryoene som blødde ut, for nå var det en.

Jeg blør litt ennå, men jeg har et smil om munnen og et smil om hjertet:)

Sender gode tanker til deg og til lillegutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...