Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Jeg har en sønn på 7 måneder og har begynt å prøve å gi litt skive. Jeg prøvde med leverpostei som pålegg men det var absolutt ikke populært... Nå lurer jeg på om dere vet om han kan ha noe annet på enn leverpostei...kanskje noe som er litt søtt. Håper noen kan svare meg:0)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 dypp brødbiten i mm eller mme. Det gjorde vi og da ble det straks mye mer interessant.
24timersmamma Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Hei! Nå er sønnen min 9 mnd, men her går det i leverpostei, prim og kaviar. Vet at noen også bruker smøreoster, men jeg velger å vente litt med det siden det er melk i det. Litt tynt lag med syltetøy uten sukker går sikkert også: Og har også lest at noen gir hapå også. Men det gir ikke jeg. Også kjøttpålegg kan han få jfr HS. Skinke, servelat går ned her! Lykke til, ta tiden til hjelp så går det nok bra!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Hadde samme problemet her,men ikke begynn med søtt,da er det gjort.Jeg er ikke hysterisk for det søte,men min gutt blei fort vandt til det og ville tilslutt ikke ha annet enn syltetøy.Men litt knust banan da?eller bacon ost?(prim da,men det er jo søtt)
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 er ikke prim et melkeprodukt da?
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 sønnen min på 10 mnd spiser leverpostein, smøreost, gul og brun ost, kjøttpålegg, prim, egg mm. nesten det jeg spiser. skal han ha noe søtt smører jeg brødbitene med fruktmos, sånn fra glass. har begynt litt med melkeprodukter på brød de siste mnd, men han får bare brødmat til frokost, så det er ikke så mye.
Bambino&brødrene Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Skive med hvitost, varmet litt i microen slik at hvitosten smelter er en suksess her.
jojjo Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 vanligvis leverpostei eller fruktmos og meierismør uten salt. dypper gjerne bitene litt jeg og eller gir en skje fruktmos innimellom når det blir for tørt og tårner seg litt opp inni der. Har hendt at jeg har fått det hele i retur.. Er litt usikker på hvor farlig det er med salt, det fleste påleggssorter er det jo det i?
ScaryMama Skrevet 3. juni 2007 #9 Skrevet 3. juni 2007 Nikolai liker heller ikke leverpostei, så han får prim og av og til smøreost. Han syns også det er kjempe godt med bare smør på. Et annet alternativ er å ha på fruktpure, da blir det også mykt.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 Er nok lurt å holde seg unna salt. Leveren er ikke ferdig utvilket før barnet er 1 år, så derfor takler kroppen ikke salt så bra.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #11 Skrevet 3. juni 2007 Ja må være veldig forsiktig med salt.. så det var noen som gir kaviar.. og det er jo helt FYFYFYFYFYFYFY!!!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 Det står jo i den mat for spedbarn, at man kan bruke kaviar,...... Så tror ikke det er så fyfyfyfyfy...
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 4. juni 2007 #13 Skrevet 4. juni 2007 E har oxo hørt at en ikke skal gi kaviar til babyer under året. Ikke bare pga saltinnholdet,men oxo fordi d e noe med fisk eller sjømat. E hadde ihvertfall ikke gitt d til mine barn før de e rundt 11-12mnda.
Arb.ledig husmor Skrevet 4. juni 2007 #14 Skrevet 4. juni 2007 Snuppa her får makrell i tomat, leverpostei, kyllingpostei, skinkeost, prim, kaviar mix og kvitost på skiva... Og til dere som sier de ikke skal ha salt, det er jo salt i leverposteien også....og middagsglass...
propp Skrevet 4. juni 2007 #15 Skrevet 4. juni 2007 Riktig- leverpostei er det faktisk masse salt i - mer enn smør og helsestasjonene anbefaler det faktisk som pålegg. Butikkbakt brød er det også en del salt i. Man må være forsiktig med salt i maten til småbarn- men man trenger ikke kutte alt - vis heller måtehold så går det nok bra- hysteri er ikke sunt.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #16 Skrevet 4. juni 2007 Ja det er dine barn, du som er ansvarlig for dem. Bare dere som kontrollerer og bestemmer det barna skal spise. Jeg gjør det som anbefales av helsestasjonen-og samme som jeg gjorde med nr 1. Vi begynnte uten noe på skiva, så smør, så leverpostei og da hun var 10mnd begynnte vi med smørost. Små mager skal vende seg til maten også,og ikke bare blande masse sammen. Får inntrykk av at det er utrolig mange her inne som bare putter alt i ungen fordi "de må jo få smake". Fisk er et allergen som en skal være forsiktig med når de er små! Og salt er ikke bra for de små! Sånn er det! Og det er SVÆRT lite tilsatt salt i middagsglassene-kan ikke sammenlignes med f.eks. kaviar. Men som sagt det er DU som er ansvarlig for hva ungen DIN spiser.. ingen av oss! Jeg gjør bare det som er best for barna mine..
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #17 Skrevet 4. juni 2007 Det er faktisk stort sett IKKE TILSATT salt i mange av produktene dere nevner her, men det finnes naturlig i dem. Akkurat som med sukker...
Honningmelon Skrevet 4. juni 2007 #18 Skrevet 4. juni 2007 Det har nok tillab rett i, og i middagsglass er det i allefall ikke tilsatt salt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå