~hope~ i 7.himmel Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Sjønner ikke hva jeg skal gjøre.Vi har jo et rent og ryddig hus.ikke smuler på benken,hundmaten i stor plastboks, ha rikke mus i huset og finner heller ikke noe fuglereir.HVOR KOMMER DE FRA?!!!? Får helt angst-tok akkurat nr tre idag og kjenner at jeg bare vil skrike.Tre uker til termin bare,orker ikke dette.får fnatt! HJEEEELP!
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 hmm.. hva er det?? haaater biler og kryp dyr selv så skjønner deg uuutmerket godt=)
Arwen* Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Fleskebiller kommer også til de som har reint og ryddig hus, det har ingenting med det å gjøre. Er litt tilfeldig hvor de havner, tror jeg. Her har vi desverre rikelig med erfaring med de, og har bodd sammen med de i flere år nå. Du får roe deg med at de ikke er farlige da, i allefall, og gjør ikke noe gæli med hus og byggverk Men skikkelig ekle er de!! For å prøve å få bukt med de, må du vaske ned alle skap og skuffer. De borrer seg inn i bla. sukkerpakker, ting med salt (ferdigsupper eks) Både åpna og uåpna pakninger.Der legger de egg. Så du må få tørrvarene dine over i tette beholdere. Frukt må ikke ligge framme. Og heller ikke dyremat. De kan overleve en god stund på noen smuler på fjøla di.. Vi fikk beskjed om at det var vanskelig å bekjempe de med nedsprøyting av huset, de kunne ikke garantere noe. Men jeg har kjøpt en sprai som jeg bruker jevnlig i vinduskarmene, der de trives best hos meg. Og det dreper de fleste.
~hope~ i 7.himmel Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2007 http://www.skadedyr.no/skadedyr-i-kjokken/bekjempe-biller-fleskebille-dermestes-lardarius.html Her er et bilde av jæ.... Uff..ser det står skrevet det,men føler at jeg gjør en dårlig jobb i huset liksom:s Og det at jeg ikke har kontroll over hvor de er.usj..Lurer på om det kan ha noe med de forrige huseierne her å gjøre...Ser at de kommer av dyrekadavre også,og han som bodde her før var en veldig ivrig jeger som ikke har vært veldig flink til å ta seg av restene etter dyra.Hunden vår har funnet frem masse,som vi har hevet etterhvert som hun har kommet frem med bein/knokler ol. Og så var det hundhår og hundmat i skuffene da vi flyttet inn.Men vi har jo rundvasket etter dem til vi kjente blodsmaken i munnen og pusset opp snart alle rommene i huset.
74firkløver'n Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 De er ca 1 cm lange, svart foran og bak, gulaktig på midten med noen små svarte prikker på hver side. Har en i vinduskarmen akkurat nå. Syns skrukketroll og skolopendere på badet er eklere. Vi har "bad" i kjelleren.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå