Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 på onsdag er det 6 uker siden fødsel. kan jeg ha sex nå da? eller burde jeg vente til kontrollen. hvis jeg skal ha sex, kan jeg ha uten kondom?
2 gutter og 1 jente Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 jeg fikk beskjed om 6 uker og at man maatte bruke kondom frem til da pga infeksjonsfaren. Men tror nok ikke jeg ville hatt ubeskyttet sex saa tett etter foedselen. er greit med 2 forholdsvis tette, men ikke saa tett!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Vi som har tatt keisersnitt må vi også vente i 6 uker?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Så lenge renselsen pågår er det "åpent" inn til livmora, så det er større fare for infeksjon en ellers. Det er vel hovedgrunnen til at de sier ca 6 uker, for da har en gjerne sluttet å blø og kroppen begynner normalisere seg. Såvidt jeg har forstått er det ingen fare å ha sex etter 6 uker, men husk prevansjon, kjedelig om du har din første eggeløsning etter fødselen akkurat i kveld :-) Det er derfor mange venter til etter 6ukers kontrollen, for der ordner vi gjerne med prevansjon...
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Ingen som sa til meg at jeg burde vente 6 uker før jeg hadde samleie. Fikk heller ikke vite at jeg selv skulle til 6 uikers kontroll,det fikk jeg vite av ei venninne. Ble mamma for første gang i april.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå