Marius og mamma'n hans Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Vi har tenkt oss en tur til Liseberg i sommer og jeg lurer på hvordan det er med oss gravide i forhold til karuseller... er det risikabelt?? Jeg komme ikke til å være mer enn ca 3 mnd når det blir aktuelt. Men bør jeg nøye meg med å se på eller kan jeg ta del i morroa? Noen som vet??
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Det jeg har hørt er at gravide ikke skal ta karusell. Mener også å huske fra sist tivoli at det hang sånne skilt om at gravide ikke skulle "ombord" Jeg kommer til å nøye meg med å stå å se på i år =)
Cipra har 2 jenter Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Har også hørt at gravide ikke bør kjøre karusell, og det pleier å stå advarsler på tivoli om det. Jeg ville ikke gjort det når jeg visste jeg var gravid.
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 jeg var gravid i uke 9 da vi var i florida, dro jo sef, på disney world.. Der tok jeg nesten alt.. utatt space montianm, for den vet jeg går høyt og lavt og fort.. Dem sa at så lenge du føler det går bra, og man ikke har noe særlig mage, som kan bli klemt eller ristet. så går det bra. Det står jo på karusellene om gravide kan ta dem. men så klart ikke i de siste mnd. selvf. ikke dem som blir snudd på hodet( karusellene) tror ikke det er så bra. men om du bare er 3 mnd på vei. så tror jeg det ikke er noe problem, om du tar dem med hensyn og forsiktighet. liseberg har vel kanskje bare karuseller som går fort og oppned og sånt.. husker ikke
marwi Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 jeg tok en sånn "snill" berg og dalbane i københavn da jeg var ca 4 mnd på vei. Det var skilt på de største karusellene hvor det sto at gravide ikke kunne kjøre de. Men det var mange man kunne kjøre også:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå