Minesmå:)+en til! Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Hei! Jeg har en sønn på 7 mnd som plutselig begynte å sutre masse om dagen og natta for ei uke siden. Han har vært litt rød og hoven nederst i munnen, og det ser ut som om det snart komme opp ei tann. Men han sutrer så kjempemasse. Jeg kan ikke gå fra han et sekund før han griner masse. Ikke kan han ligge alene på gulvet og leke. Ingenting hjelper! Han skal ikke være hos andre enn meg eller faren sin for tiden. Før var han ALLTID blid og fornøyd om kom til andre....så snudde det brått om=( Jeg er oppe hver time om natta og gir han tytt, og han sovner til tytten. Jeg smører også med Dentinox, men føler ikke det hjelper.... Var deres barn så sutrete da tennene kome? Eller kan det være noe annet? Hvis det er vondt i ørene ville han vel tatt seg for ørene....hmm Hilsen fortvilt mamma.......
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Ja, våre barn har hatt et h.... med tennene sine, spesielt førstemann. Han kunne gå fullstendig berserk når tennene kom. Minstemann tar det litt penere, men hun sutrer noe veldig, klenger og har vansker med å sove. På førstemann hjalp Dentinox umiddelbart, og nå som han er to og fikk gjennom nestsiste tann i dag faktisk, så ber han om å få Dentinox. Snuppa vår ser ikke ut til å ha effekt av Dentinox, men begge våre har fått Paracet mens de har det som verst. Det har hjulpet på begge. Hadde de ikke fått det så hadde de grått og hylt natta gjennom. Det er vel veldig sannsynlig at det er tenner som er på vei hvis sønnen din ikke har fått tenner før. De kommer som oftest først nederst. Framtennen oppe har vært aller verst på våre, men de første nede var også ille. Jeg husker vi kjørte rundt på jenta til kl. var 5 om morgenen for å få henne til å sove. Det varte vel i tre uker før de var ute. Ørebetennelse kommer som regel i forbindelse med forkjølelse. Det kommer fordi det blir tett i lymfegangene ned til svelget sånn at bakteriene ikke blir skylt ned i svelget som vanlig men setter seg fast der. Jeg er ikke helt sikker på om han hadde tatt seg til øret siden han er så ung. Jenta vår på 11 mnd. avsluttet nettopp en penicillin-kur mot øreverk. Hun tok seg til øret, men bare såvidt. Eldstemann har hatt mye ørebetennelse så jeg kjenner igjen tegnene med en gang, men det er ikke så lett når de er så små som din (de begynner jo ofte å fingre med ørene i den alderen bare fordi de oppdager at de har ører da).
Minesmå:)+en til! Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2007 TUUUUUUsen takk for svar....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå