Gå til innhold

Hvordan går det med deg "lille*meg"??


3småskatter:0)

Anbefalte innlegg

Lurte på om du vet noe mer?

Det e ihvertfall godt at du har mange gode venner rundt deg nå.

Håpe så masse at det går bra med deg...det kan jo faktisk gå bra selv om en har litt blødninger.

Men uansett om det ikke skulle gå bra så får du nok muligheten igjen skal du se.

 

God Klem sender jeg til deg:0)

Klemzz........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ååååh, nei nu blei æ rørt:) Søt dokker e:)

 

Joda, d e ont å æ blør enda... Snakka me lægen på sykhuse... ikke mye di kan jør såe... Har hatt ei roli hælg uten mye bevegelse... Såe æ må bare ta så d kommer, mene håpa jo at alt ordna sæ... Men har innstillt mæ på at æ kan møst... Huff... Æ som ak har førtalt søstra mi d... men men

 

Ja har jo hørt mange har sakt at di blør, heilt fram te uke 19-21... å alt har gådd bra... Mene når lægen sir sånt te mæ, såe blir æ redd...

Kor d går me dokker da?:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres jo unektelig litt skummelt ut for barnet ditt ja.. får håpe på det beste! =)

 

Jeg er full av energi! Syns å huske at jeg var så trøtt med førstemann, men har egentlig bare mer energi enn vanlig nå.. eh, kan jo kanskje ha noe med å gjøre at sommeren endelig er kommet også da.. masse D-vitamin fra Sola!! =)

Er bare 4+2 på vei, så faren er jo fortsatt der for at jeg mister, men hver gang jeg kjenner en bølge av kvalme så blir jeg litt glad.. er jo et tegn på at spira sitter =)

 

Du må holde oss oppdatert da, Lille*meg!! =) Lykke til!

 

Nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor flott at du e full a energi:) e ordentli trøtt å sliten... men så e æ i 2 jobba heile tia...lite fritt, såe d e nok bare d:)

e 7 uke på vei i dag:)

 

D skal æ:)

nattaklem tebake:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei:0)

Så dumt at det skulle gå slik med deg....men det er vel ett bittelite håp igjen.

Her er formen litt opp og ned. Blir fort sliten men tror nok at det spiller en stor rolle at mine to barn er hjemme sammen med meg..Jeg har fremdeles permisjon med min yngste sønn.

Min datter på 4 år har gått i barnehage men vi måtte ta henne ut fordi det var en barnehage som satte sikkerheten på spill.

De var heller aldri ute med barna og det kan man vel forvente av en barnehage....

Så nå er vi alle hjemme og hun største har jo sååååå mye energi at jeg ikke helt klarer å holde følge.

Men tror nok det kommer til å hjelpe når kvalmen og denne trøttheten forsvinner.

Den har i mine tidligere svangerskap heldighvis gått bort etter 3 måneder.

Håper det gjør det denne gangen og.

Er å i min tiende uke så det nærmer seg en ende.....

 

Skal tenke masse på deg i tiden fremover....:0)

 

Klemzzzz:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei venterbarnnummer3. Må bare sende noen tanker til deg også.. det er jo helt forferdelig at barnehager ikke lever opp til det som er påkrevd! Hvordan fant dere ut av dette?? og er det fortsatt barn som går i den barnehagen??

Jeg beundrer deg virkelig for at du står på med 2 små barn, og en 3. på vei!! Kvalmen er ikke lett å ha med å gjøre, så jeg gruer meg virkelig til den kommer.. (har også sønnen min hjemme hele sommeren). Er bare 4+3, så regner med at den kommer i løpet av neste uke.. det gjorde den iallefall sist!!

 

Huff! Jeg skal ha lilletassen min i barnehage fra høsten av (han fyller 2 i sommer). Han har vært hos bestemora si på dagtid i år, hun har fungert som dagmamma. Hun har tatt han med i åpen barnehage 3 dager i uka, og ellers vært aktiv etter hans nivå, noe som er veldig godt gjort for en 60-åring! Hun er selvsagt veldig sliten etter nesten 10 mnd med daglig pass, og jeg merker at sønnen min blir mer og mer klar for å være sammen med andre barn hele dager! Men det skal sies at det har vært en veldig fin og trygg overgang mellom mammas fang og barnehagen iom at bestemor også vil hans beste =)

Blir selvsagt litt bekymret når noen barnehager ikke oppfyller kravene, som det du skriver over! Men jeg håper og tror at vi har søkt han inn i en bra barnehage.. det er i alle fall det alle sier =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tudeluuu:0)

Det er uheldighvis barn som går i denne barnehagen enda, men i hele barnehagen er alle de barna som var før skiftet ut med nye barn...

Mange andre foreldre har klaget inn barnehagen til kommunen, men har de gjort noe med det..neida.

De har sluppet billig unna med en advarsel men det jeg syntes er så skremmende er at det ennå ingen fra arbeidstilsynet som har sjekket sikkerheten i barnehagen.

Jeg får vite ganske mye av de få som har barna der ennå fordi de ikke har fått plass i annen barnehage.De er helt fortvila fordi de har på en måte ingen valg fordi de må jobbe...

Det sier mye om denne barnehage bare det at alle har søkt om å få skifte til en annen baarnehage.

Når det gjelder sikkerhet er den gått helt i spinn...

Eks. flere barn har falt i trapper som ikke er sikret og når vi har kommet og hentet ser det ut som om barne er overlatt helt til seg selv.

 

det er ikke å legge skjul på at det er ganske travelt å gå hjemme, spesielt i de formen jeg er i.

Prøver å gå mye på tur og på forskjellige aktiviteter eks åpen barnehage.

Merker godt på hu eldste at hu har behov for å være med andre barn.

 

Tror nok at alle barn når de blir rundt 2-3 årsalderen har sterkt behov for å være samme nmed andre barn.

 

Håper du er heldigere enn meg med barnehage....tror nok de fleste barnehager er ganske bra.Var nok bare maks uheldig.

 

Vi satser ihvertfall på at vi snart får barnehageplass:0)

 

Klem:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Tusen takk for langt og utfyllende svar! håper virkelig at det bedrer seg for deg og barna dine.. har du søkt om plass i ny barnehage?

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det ble vel litt langt fant jeg ut....he, he.

Jeg har søkt begge inn i barnehage men tror nok det er liten sjans for å få det nå til høsten men krysser fingrene for barnehageplass i Januar.

Da har de nye inntak igjen og de har gått ut med at de da skal ha full barnehagedekning...

Uansett så må jeg ha dagmamma til høsten for jeg må jobbe i 1 1/2 måned for å opparbeide meg fødselspenger.

Jeg er en skikkelig hønemor som kommer til å være veldig nøye med hvem som skal være dagmamma...har hørt noen skrekkhistorier om dagmammaer og det skremmer meg...

De er jo det kjæreste jeg har og vil at de skal ha det best mulig.

 

Hvordan går det med deg og ditt svangerskap?

Det er en utrolig spennende tid vi har fremfor oss....gleder meg:0)

 

Klem:0)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner deg utrolig godt når det gjelder dagmammaer.. min sønn har jo vært hos bestemora si, så å måle noen dagmamma opp mot henne hadde vært utrolig vanskelig. Vi fikk først avslag på plass i barnhage nemlig, så vi har hatt noen hektiske uker hvor vi prøvde å finne en plan B, før vi fikk beskjed om at vi fikk plass i barnehage likevel! Veldig gla for det.. =)

Lykke til med situasjonen dere.. håper virkelig det ordner seg til det beste!! =)

 

Svangerskapet mitt er foreløpig veldig lite plagsomt.. synes å huske at jeg tidlig ble veldig svimmel og fikk metallsmak i munnen og ble kvalm sist.. nå er jeg bare 4+3 enda, så mye kan jo skje.. :S

Det eneste jeg kjenner litt til er mensmurringer, og stikninger.. håper bare at dette er et godt tegn.. har masser av utflod også, men ikke antydning til misfarget, heldigvis!!

 

Enn du, annet enn kvalmen? Plaget? Når har du termin??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Tudeluuu:0)

Så flott at du ikke har så store plager...håper det fortsetter sånn:0)

 

Jeg begynte egentlig ikke å kjenne noe før jeg var omtrent 6 uker på vei.

Da visste jeg ikke heller at jeg var gravid... Det eneste jeg følte når jeg tenker tilbake er at jeg var litt mer trøtt.

Nå derimot merkes det litt bedre (jeg er 9 pluss 2 uker på vei).

Jeg er kvalm i perioder,spesielt på morgenen og litt ømme bryster.Er enormt trøtt og uansett hva jeg spiser så smaker det ikke godt.

Disse mensmurringene har jeg også som kommer og går.

Jeg kjenner godt igjen dette med masse utflod...hos meg er det heller ikke misfarget på noen som helst måte. Jeg har også fått en helhaug med kviser...er vanlighvis ikke så plaget med dette.

Jeg syntes også at jeg har mye rundt rumpe/lår denne gangen.

Dette svangerskapet minner meg veldig om da jeg gikk gravid med min datter...så jeg har på følelsen at det blir ei jente denne gangen.

 

Da jeg gikk gravid med sønnen min var jeg blant annet ikke så kvalm og jeg følte meg i generelt god form.

 

Hvor tidlig fant du ut at du var gravid og var det planlagt?

 

Klemzzz:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

terminen er forresten 7 Januar...:0)

Kjempe greit iom at datteren min er født i Mai og sønnen min i Oktober. Litt greit å ha dem litt spredt...:D

 

Klemzzz:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres helt ideelt ut å ha dem spredt ja.. så slipper dere å arrangere så mange bursdager på samme tid =)

Terminen min, er som du ser av nicet 10.februar. Gleder meg veldig. Førstemann er født i juli, så, det passer helt perfekt sånn sett det og! Håper veldig på en jente denne gangen. Er vel sånn med oss jenter, at vi gjerne vil ha en av samme slag som vi selv er.. men jeg blir selvsagt gla for en gutt og! Hadde jo vært helt topp med en guttekompis til sønnen min =)

 

Jeg tok test på torsdag først. Dagen før IKM. Vi hadde planlagt å begynne prøvinga med nr 2 i mai, for da var jeg ferdig med eksamener, og kunne konsentrere meg om å bare være gravid og kvalm =) Vi kom egentlig ikke så godt i gang med prøvinga. hadde egentlig tenkt å ta annenhver dag mellom dag 10 og 20, som vi gjorde, sist, men det var så mye som skjedde, og egentlig lite overskudd, så det ble bare 3 ganger ca rundt EL.. men jeg kjente meg litt uggen, og puppene var ømme på sidene, og brystvortene var oppsvulmede, som de var sist.. også var jeg fryktelig oppblåst i magen, og masse mensmurringer.. trodde at dette bare kunne være en ting, så derfor tok jeg testen dagen før IKM. Det ble en såkaldt ugjyldig test, og jeg mistenkte at jeg kanskje ikke hadde truffet godt nok med strålen, sånn at det ikke var kommet nok urin på pinnen, så jeg tisset på den en gang til.. tenkte at det kunne hvertfall ikke skade iom at testene er så dyre.. det skjedde ikke noe mer, så jeg kasta den bare, og tenkte ikke stort over det annet enn at jeg måtte ta en ny test dagen etter på.. men neste gang jeg gikk på do kikka jeg oppi søppelbøtta, og da lyste den positivt mot meg.. dette var jo lenge etter den magiske 5 minuttersgrensa, så jeg tok det med en klype salt, men det var klart ekstra spennende å se om det faktisk stemte dagen etterpå da!! og det gjorde det jo =)

 

Jeg regner med at jeg helt sikket blir kvalm rundt uke 6 jeg og.. ble jo det sist! Gleder meg ikke akkurat til det!! :S

 

stor klem tilbak =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...