Gå til innhold

Vann til spedbarn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå da det har blitt såpass varmt, vil gutten min plutselig ha flaska (han får MME) nesten hver time.

Jeg tror at han er tørst, men det hjelper jo ikke å gi ham MME hver gang da, siden han ikke ha behov for næring, men bare væske.

Kan jeg gi ham (kokt) vann? Han er bare 2,5 måneder gammel og jeg mener å ha hørt at barn ikke burde få vann så tidlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg har forstått det så kan man gi vann til mme barn når det er varmt, de bør jo ikke få mat hver time om de er tørste da, det blir fort litt mye mat. Så derfor kan og bør flaskebarn få vann. Men pass på så h*n ikke drikker seg mett på vann. Noe du merker fort om barnet ikke blir sulten igjen til "normal" tid. Eller ikke spiser sin normale mengde når det skal.

Derimot et barn som ammer kan få en liten styrt på puppen for å dekke tørstebehovet sitt. Den første styrten er nemlig ikke så mettende så den er for å dekke tørsten. Etterpå kommer den melka som er "maten". MEn vi med flaskebabyer kan jo ikke bare tilby puppen så vi må suplere med litt vann i varmen;)

Skrevet

Min gutt er 10 uker å han får vann på flaske, å ikke kokt vann!!

Fikk beskjed av barnelegen at jeg ikke måtte koke vannet forde at det var mye bedre at de fikk i seg de vanlige bakteriene med en gang enn at jeg ventet i ett år først..

Å har godt kjempe bra her, drikker mye vann nå som det er så varmt!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...