Gå til innhold

Hjelp.. 10 mnd og høy feber..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger råd og tips..

Har hatt feber på 39-40 grader siden i går morges..

Ligger i bleia, sover masse, drikker bra, spiser litt men ikke mye..

Får så vondt av lille gutten min jeg.. Uff..

Tenkte og ringe lege om han fortsatt har høy feber i morgen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde samme som deg for noen uker siden. Spiste og drakk bra, men hadde nesten 40 og ville bare sitte på fanget. Jeg ringte legevakten og de sa at hvis han spiste og drakk greit skulle jeg gi en paracet (for hans aldersgruppe) og så måle etter 30-40 minutter. Hvis feberen ikke gikk ned skulle jeg ringe tilbake, hvis feberen gikk ned men han fortsatte å ha feber skulle jeg kontakte fastlegen etter en par dager. Hos oss gikk feberen ned og den forsvant gradvis så gikk bra med oss.

Litt vanskelig å råde, men på oslo legevakt var de hjelpsomme hvertfall så ville tatt en telefon for sikkerhets skyld. Det er sykepleier el lege som svarer der, i motsetning til fastlegen hvor legesekretæren svarer:-) men du får jo time på dagen til sånne småtiser da. Men det er jo ikke sikkert det er nødvendig å ta han m dit da.

Lykke til!!:-)

Skrevet

Frøkna på 11 mnd hadde det sånn for halvannen uke siden, drakk bra, spiste litt. Høy feber og oppkast første dag og bare høy feber dag nr 2. Vi fikk beskjed om at det var noe som gikk, men at vi skulle kontakte lege hvis ikke det var bedre iløpet av et par dager.

Dag 3 var feberfri og dag 4 var litt temperert. Og nå er hun i form igjen, bortsett fra at hun vil jo nesten ikke spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...