Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Har babybjørn active og er stuperfornøyd med den. Gutten min på 2 mnd også...og samboeren min når han går med den. Men det er så mye snakk om slynger m.v, sikkert fint det også, men flere som er som meg? Føler meg så ensom...hehe....
deisi Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 jeg også likte baby bjørn når babyen enda var liten... men vent til han blir litt tyngre, da blir d tungt å bære!!!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Jeg vurderer å skaffe meg slynge også...sånn at jeg kan bytte på litt. Er vel mer skeptisk på om jeg får pappa'n til å bruke slynge...litt mye stoff og "dill" for han...uten at jeg egentlig har hørt med han da...
Made in Oman Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Superfornøyd med babybjørn - men nå som lillegutt veg 8-9 kilo er bæremeisen bedre ... ;o) Til turbruk, altså. Det er ikke samme behovet for å bære han hjemme lengre. Men babybjørnen var GULL VERDT mens poden hadde kolikk det første halve året!
Tiddelidu Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Jeg er også veldig fornøyd med babybjørnen min. Poden veier litt over 10kg, så han er nokså tung å gå med, men til en liten tur i byen er den perfekt. Han elsker å henge på magen min og sprelle !
mammmamia ** Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Det er jo ikke bare snakk om at den er bra for mamma, men at barna sitter helt feil i den, belastningen på ryggen og hoftene til små babyer blir altfor stor! Det er fordelen med sjal/slynger og sånn, er kjempegode og trygge å bruke for babyens del, og knallgode for mammaen også..! Kan brukes i mange år :-)
En liten mamma Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Vi syns også at babybjørnen er helt topp! Jenta vår er straks 4 måneder og stortrives i den!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Det største problemet med BabyBjørn og lignende seler er at barnet dingler på bekkenpartiet, istedenfor å ha støtte under setet og lårene. En optimal bærestilling er en der bena spres utover i vinkel og barnets vekt bæres av nettopp stumpen og undersiden av lårene. Hvis du ser på noen som bærer i mei tai f.eks. så ser du at barnets kropp belastes på en helt annen måte. Så selv om du personlig synes det er komfortabelt med BabyBjørn, så skal du ikke se bortifra at det finnes bedre løsninger - både for barnet og den som bærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå