Gå til innhold

Dere som har vært på UL i uke 11 og 12....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var på fredag 13+0 og da var den 7.2 cm. Dette er vel og merke fra hodet til rompa! Ble veldig usikker når jeg så på min egen side at fosteret skulle være 11 cm i 14. uke, men det er tydeligvis full lengde. På babyverden står det både full lengde og hode-rompe (crl tror jeg det forkortes med).

Jeg var på ultralyd 11+5, og da var crl 5,5 cm.

Tidlig i graviditeten kan de faktisk vokse litt i rykk og napp, så de trenger ikke være helt like store.

Jeg tror at grunnen til at ordinær ultralyd er rundt uke 17-18 er at det er på det tidspunktet i graviditeten hvor alle babyer er mest like i størelse, og at man derfor kan fastsette termin. Dette sa i hvert fall legen min til meg. Jeg har også reagert på at det står ulik størelse på fostrene i ulike bøker og nettsteder.

Annonse

Var på UL når jeg var 10+4 og fosteret målte da 4,06. Han som tok UL sa da at jeg etter størrelsen var mellom 10 og 11 uker på vei. Og det stemte jo:) (han sa det før jeg sa hva jeg mente terminen var)

Synes å huske at det målet som var oppgitt på Babyverden var mer riktig enn det som ble oppgitt på Barn i Magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...