stratosen_er mamma_ Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Har hatt en sa og er nå slutta og blø. Orker ikke vente en mens før vi prøver igjen, tror ikke det har så mye og si.. Tok en g-test i dag og den var negativ så nå er vel mesteparten av HCG ute av kroppen og det er godt å vite...For da er jeg gravid igjen om den slår ut positivt neste gang:) så nå blir det sengekos fremover, er jo foresten fint ute også nå hehe... lykke til alle sammen:)
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 titter innom fra 1 trimester. Så fint at du er klar for å prøve igjen,jeg hadde en MA i februar og var også klar til å prøve før jeg fikk igjen mens,vi prøvde ikke så hardt da men. Jeg fikk mensen,men ble gravid etter 1 mens,brukte EL tester fra dag 10,de slo ut på dag 18! så det ble sengekos den kvelden og kvelden etter,og det var nok for oss. Det jeg egentlig ville si var at nå etterpå er jeg glad for at jeg ikke ble gravid igjen før etter mens,så det kan jo hende at den nnstillingen endrer seg til deg også. Men som deg så tror jeg det ikke har noe å si om du blir gravid før mens. Men vær klar over at når du blir gravid igjen så kommer tanken på SA til å ligge i bakhodet og de første 12 ukene (eller 8 siden du er 4 uker på vei når du får vite det) er slitsomme å komme igjennom mentalt. Det er ivertfall slik til meg og jeg lengter til fredag da jeg skal på ul og er da 12 uker,da først tør jeg å slippe jubelen løs. Det er ikke meningen å ta fra deg motet,men ville gjøre deg oppmerksom på at det kan bli psykisk hardt de første 12 ukene. Men ikke ta sorgene på forskudd og kos dere!!! LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
stratosen_er mamma_ Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2007 jada...jeg vet...har allerede hatt en MA i januar og en SA nå...så jeg vet hva det vil si å bekymre seg.men jeg tar alt som det kommer.mister jeg igjen nå så får jeg vertfall utredning...men alle gode ting er 3? så...jeg kommer uansett ikke til å glede meg før jeg er omtrent 7-8mnd:P hehe...
Måånestråle Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Jeg synes du skal følge magefølelsen, jeg, stratosen. Du har jo vært gjennom dette før, så du vet jo hva du går til. Synes det er flott at du allerede nå føler deg psykisk klar for å sette i gang igjen. Lykke til, jeg skal krysse fingrene for at det sitter en standhaftig spire på plass denne gang! Alle gode ting er tre?!
Modesty Blaise Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Jeg heier på Stratosen som skal bli på tjukka igjen. Jeg er rett bak deg. Etter disse rundene vi har hatt nå tror jeg vi er blitt ganske hardhudet...
stratosen_er mamma_ Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2007 vi har nok det...modesty blaise:) blir så oppgitt når andre gravide på jobb ikke gjør den dritt! kan ikke løfte, kan ikke ditt kan ikke datt... sitter spiren så sitter den. da kan du ikke gjøre noenting omtrent for at den skal dette ut igjen...det har jeg vertfall hørt. du kan gjøre akkurat det samme som du hr gjort før. Selvsagt løfter du ikke 50kg alene og sliter og drar men hvor ofte gjør man det da:P hehe men etter to aborter så er jeg jo blitt litt mer skeptisk selv...men første gangen jobba jeg jo (på sykehjem) og det skal sies at det er ikke det letteste arbeidet. Men spiren satt den, selv om jeg løfta på tunge gamle damer:) men spiren den døde likevel. var nok noe galt med den. så jeg tror man kan leve omtrent som man har gjort. Hvordan fikk man ellers barn i "gamle" dager... det er viktig å ikke bli for opphengt i alt man ikke kan gjøre, heller kose seg med det som er:P jeg høres kanskje litt rar ut.. men har blitt litt hardhuda etter disse abortene samtidig som jeg også har begynt å tenke litt:P ja jeg tenker også innimellom:P så neste gang jeg blir gravid, så kommer jeg nok til å be om å få sykmelde meg i deler av stilling. Jeg jobber 100% tredelt turnus, altså dag, kveld og natt. pluss at innimellom må jeg jobbe litt ekstra..så det sliter på en kropp som har mye å stri med fra før. jeg har sagt dette til sjefen min og hun skjønner meg godt. Likevel har jeg alltid vært "imot" sykemelding. Graviditet er ikke en sykdom, men jeg har blitt litt mer egoistisk etter abortene. Tenker at nå orker jeg ikke slite meg ut for alle andre, nå må jeg tenke litt på meg selv også. Det er ingen som takker meg for at jeg sliter meg halvt ut, både psykisk og fysisk:) jaja..nok skravlerier:P vet egentlig ikke helt hva jeg ville med det innlegget her menmen... les det den som gidder:) :) :) ønsker alle lykke til uansett:) så skal jeg kose meg når spira sitter igjen:) (før også selvsagt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå