Gå til innhold

Spotting mellom EL og IKM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå ca en uke siden EL, og jeg spotter litt. Det er særlig i forbindelse med at jeg må "nr. 2" og kanskje har litt hard mage, men det fortsetter resten av dagen, og nå har jeg "småspottet" i snart to døgn. Hadde også dette da jeg hadde hormonspiral, men trodde spiralen var årsaken. Jeg blør også lett ved samleie også i visse perioder og ved gynekologiske undersøkelser har jeg fått høre at jeg blør veldig lett. Nå begynner jeg jo å bli bli bekymret for at hinnen som holder blodet på plass i livmoren inntil mensen beggynner skal være så skjør at den ikke klarer å holde på et befruktet egg. Er det noen som har noen erfaring med liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være festeblødninger?

Skrevet

He he - ja, det kan jo være det, og det er jo det jo skulle ønske, men det rimer ikke med at jeg hadde noe liknende med hormonspiralen.

Skrevet

Jeg har hatt det sånn hver eneste pp siden pille-slutt i august 2003, og har aldri vært gravid - dessverre...

Skrevet

Jeg dytter litt på denne, og håper noen flere kan svare.

Skrevet

Hei. Jeg har nesten det samme som deg. Jeg begynner å spotte på samme dag som jeg får EL. Jeg har vært urolig selv så jeg gikk til legen for å undersøke om det var noe galt. Jeg fikk desverre ikke noe ordentlig svar:(

Håper at noen kan gi oss svar. Om ikke, så skal jeg gå til en annen lege.

Skrevet

Jeg har tatt opp dette med min lege før, men da i forbindelse med at blødninger ved samleie ikke er så veldig attraktivt. Legen sa da at det kunne være aktuelt å "brenne" noen nervetråder som var hypersensitive. Jeg antar at det blir omtrent som det man gjør for å stoppe hyppig neseblødning. Nå ble det aldri til at jeg fikk gjort dette, og i forbindelse med at jeg nå ønsker å bli gravid, har jeg blitt mer bevisst på det i den forbindelse. Jeg har undersøkt litt på nett i dag, og den offisielle legeuttalelsen er at dette ikke skal påvirke muligheten til å bli gravid. Legen min har heller ikke nevnt noe om dette i forbindelse med at jeg prøver å bli gravid. Jeg antar derfor at det ikke er slik at man har utpreget større problemer med å bli gravid, men at det kan være en sammenheng. Ut fra de debattforumene jeg fant på nett så det ut til at det var flere kvinner som slet med å bli gravide som også hadde denne "spottingen". Holder dere meg oppdatert dersom dere finner ut noe mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...